Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [28.06.2013] SportsSeoul BANGTAN Röportajı 2. Bölüm

Tüm Bölümler


Tatlı suratlar ve karın kasları ?.. Kalp çarpıtıcı!
 
Henüz çıkış yapalı 1 ay bile olmamasına rağmen onlar şimdiden "çaylak olmayan çaylaklar" şeklinde anılıyor. Bangtan Boys (Rap Monstar, Jin, Jimin, Suga, J-Hope ve Jungkook) ve hikayeleri .
   
Bu çok yetenekli çaylaklar alçak gönüllülükle ama kendilerine güvenerek ‘Rekabet etmiyoruz. Sadece kendi yolumuzda yükselmek için çalışıyoruz’ dediler.



-Lütfen bize kendinizi tanıtır mısınız?
 
Ben lider Rap Monster (Kim Namjoon), canavar gibi rap yaparım. Ben takımda imha etmekle görevliyim (kahkahalar). Ben bu takma adı aldım çünkü dokunduğum her şeyi kırıyorum.
 
Ben Jin (Kim Seokjin), bana grupta ‘Temizlikçi anne’ diyorlar. Benim işim Rap Monster ortalığı dağıttıktan sonra ortalığı toplamak.
  
Ben SUGA (Min Yoongi) açık tenli ve tatlı görünen kişiyim (kahkahalar). Utandım. Ben dırdır etmekle ve disiplinden sorumluyum, bu yüzden diğer üyeler bana ‘baba’ diyor. Benim özelliğim tipik bir baba gibi sorumluluk almak.
  
Bence ben takımdaki en iyi isime sahibim. Ben J-Hope (Jung Hoseok), ve ismim Pandora’nın Kutusu hikayesinden geliyor. Bana gruptaki en ‘umut dolu varlık’ diyebilirsiniz, aynı adım gibi.

Merhaba, ben V (Kim Taehyung). Bana ismimi Bang Sihyuk başkan verdi. İlk önce, ‘Veu-i’ mi ‘Vwee’ diye mi telaffuz edileceğinden emin olamadığımız için kafa karıştırıcıydı (kahkahalar). Ben bölgesel şivelerden sorumluyum.
  
Merhaba, ben Jimin (Park Jimin), ben grubun karın kaslarından sorumlu üyeyim (kahkahalar). Ben tatlı bir surat ve sıkı karın kaslarımla, "ironik" bir cazibeye sahibim.
    
Merhaba, ben Jungkook (Jeon Jungkook), ben yalnızca takımımda en küçük değilim ayrıca bütün müzik piyasasında da en küçüğüm. Bu yüzden kendime tatlı olmakta güveniyorum . (kahkahalar)
     

-Grup adınız alışılmadık. "Bangtan Boys" adı altında çıkış yapmanızın nedeni nedir?
      
Kısaca, bu isim sevgi ve nefret dolu. Tanıdıklarımız ve arkadaşlarımız bizimle çok alay etti. Bize birçok defa ‘Gerçekten bu isimle mi çıkış yapacaksınız?’ diye sordular. Hatta ailelerimiz bile bununla alay ettiler (kahkahalar). Biz buna alıştık. Şirketimiz çıkış yapmadan önce bile, bizi her zaman ‘Bangtan Boys’ olarak çağırırdı. Bu ismi zamanla sevdik ve biz bu isme bağlandık. Eğer gerçek anlamını söylememiz gerekirse, hayatın "kurşunlarını" engellemek anlamına geliyor (kahkahalar). Bu ismin geç neslimizin düşüncelerini temsil ettiğini söyleyebilir miyiz? Üzgünüm. Bu biraz klişe, değil mi ? (kahkahalar)
   
-Lütfen ‘No More Dream’ hakkında bilgi verin.
       
No More Dream 90’ların gangster rapini 2013 anlayışıyla yeniden yorumluyor. Şarkının yapım aşamasında hepimiz rol aldık. Gençlere ‘Senin hayalin ne?’ diye sorduk. Şarkının konseptine, koreografisine ve kıyafetlere üyeler arasında tartıştıktan sonra karar verdik. Ne de olsa bu, çok bağlı olduğumuz bir şarkı.



-Sizin uzun bir eğitim döneminden geçtiğinizi duyduk.
      
Rap Monster: Ben, SUGA ve J-Hope 3 yıldan fazla eğitim gördük. Diğer üyeler bize katıldı ve eğitim için 1 yıldan fazla birlikte yaşadık.
    
-Öyle görünüyor ki  çok (zor) şeyler yaşamışsınız. Bu zor değil miydi?
     
SUGA: Hiç sormayın. Rap Monster, J-Hope ve ben uzun süre eğitimde kaldık. Yeni üyeler eklenmiyordu, bu yüzden endişeli ve huzursuzdum. İnsanlar sürekli ‘Ne zaman çıkış yapacaksınız?’ diye soruyorlardı.
    
Tekrarlanan ve bitmek bilmeyen provalar ve çalışma rutinlerinden gerçekten usandım ve bu yüzden şikayet etmek için Bang Sihyuk başkana gittim. Bırakacağımı söyledim; ama yanlızca başıma büyük bir bela almıştım ve sonradan (bunu) çok gereksiz gördüm (kahkahalar). Bu süre içinde, Bang Sihyuk başkana gücendim; çünkü bizi seçildikten sonra ihmal ettiğini düşündüm. Fakat çıkışımızdan sonra fark ettim ki bu yalnızca özgürce kendi müziğimizi yapmak için verilen zamanmış.
  
-Çaylak gruplar genellikle BTS’i rakipleri olarak anıyor.
  
Gerçekten mi? (kahkahalar) Gerçekten minnettarım. Böyle şeyler duyduğumda ne yapacağımı bilemiyorum. Sadece daha çok çalışmalıymışım gibi hissediyorum. Bizim özellikle rakip olarak gördüğümüz bir grup yok. Hepsi bireysellikle dolup taşıyor gibi görünüyor, fakat bizim onları takip etmek için boş vaktimiz yok, kendi *pirinç kaselerimizle* ilgileniyoruz (kahkahalar). (Not: ‘kendi pirinç kasemiz’ deyim olarak kullanılmış bizdeki ‘eve ekmek getirmek’ tarzı bir şey. Kısaca para kazanıp karnımızı doyurmaya bakıyoruz diyor.)



-Üyeler arasında  son derece yetenekli rapçi ve dansçılar var. Peki neden özellikle idol olarak çıkış yaptınız?

SUGA: Çok fazla bu tarz sorularla karşılaştık (kahkahalar). Bazı hayranlar hayal kırıklığına uğradı. Bunun hakkında çok düşündük. Düşünüp taşındıktan sonra, müzisyen veya idol adı altında müziğimizi en çok dinleyiciye ulaştırma yolunun bu olduğuna karar verdik. Bence en önemli nokta asla müzik kökenimizi kaybetmemek. Benim sorumluluğum gelecekte çok çalışıp bulunduğum yeri korumak.

Ben uzun zaman underground rap yaptım. Benim hedefim var. Ana müzik akımı (stream music) ve underground Hip Hop asasında köprü olmak istiyorum. Onlar (iki müzik türündeki insanlar) bir birlerine çamur atmakla çok meşgul. Büyük ihtimalle onları birleştirmek istediğimi söylemem için çok erken. Çok gösterişli gözüküyorum, değil mi ? (gülüşmeler). İyi müzik yapabildiğim sürece, rapçi veya idol olmam önemli değil.

-2013 için kısa vadeli idealiniz nedir ?
      
Bu çok basmakalıp bir cevap, fakat tabii ki ‘Çaylak Ödülü’(Rokie Adwars)! Çaylak olarak sadece bir kere alabileceğiniz bir şey olduğu için, bu her çaylağın rüyası değil midir? Ama benzersiz olmak iyi olduğu için, başka bir söz (teminat) vereceğim. Eğer Çaylak ödülünü kazanırsak bütün üyeler karın kaslarını gösterecek, sadece Jimin değil (kahkahalar). Egzersiz yapmaya başlamalıyız.

Eng. Trans: Juliana @bts-trans
Türkçe Çeviri: BTSTurkey

Yorumlar