Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [14.09.16] Xports News 9.Yıl Özel Rap Monster Röportajı

Tüm Bölümler

1473399519184_99_20160914083107

“Amatörden Prodüktör’e” Rap Monster’ın Hayatının Basamakları

BTS’in lideri ve ana rapçisi olan Rap Monster (gerçek ismi Kim Namjoon), 2013’teki çıkışını yapana ve K-Pop Hallyu’suna katılana kadar amatör olarak anılıyordu.
Rap Monster’ın söylediğine göre kendisi şu anda, “Rahatça müzik üretebileceği bir ruh halinde”.
Yaklaşık 1 yıl kadar önce grubun yeni albümü için çalışmalarına başladı ve “Dilemma” isimli şarkıyı kıdemlileri olan Homme grubuna etkileyici gelişiminin göstergesi olarak hediye etti.
Xports News 9. etkin yılını kutladı ve sanatçı olarak yollarını, idol statülerinin ötesine taşıyan yeni nesil prodüktörlerle tanıştı. Müzikle ilgili hikayelerini dinlemek için biraz zaman ayırdık. Röportaj yacağımız son kişi, kendisine gerçekten “prodüktör” dersek garip kaçmayacak olan Rap Monster. Sonuç olarak röportaj normal değildi.
BTS’in Kore dışında dünya çapında geniş bir hayran kitlesi var. Popülerliği hissedebiliyor musun?
RM : Dışarı çıktığım zaman hissediyorum. Büyük bir sahnede performans sergileyeceğimiz zaman
insanların bize “Biletler çok kısa bir süre içerisinde satıldı.” demesi gerçekten büyüleyici. Yabancı ülkelere gittiğimizde, çokça sevildiğimizi gördüğümde ne kadar şanslı olduğumuzu farkediyorum. Medya tarafından tanındığımıza çok müteşekkirim. Böylece insanlar bize kolayca ulaşabiliyor, bunun güzel bir şey olduğunu düşünüyorum.
Uluslararası popülerliğin anahtarı nedir sence?
RM : Özgün çalışmaya odaklanmış olmamızın büyük bir faktör olduğunu düşünüyorum. Bence her zaman gayretle şarkı söylemeli ve üretmeliyiz. İyi bir şekilde şarkı söylemek, dans etmek ve performans sunmak önceliğimiz. Buna bir şey eklemek gerekirse, insanların bu günlerde K-Pop sevmesinin tek sebebi sadece performans değil, insanlar ve onların karakterleridir. Grubumuzun kardeşcesine dost olması bence bir artı. Çünkü insanlar kolaylıkla sosyal medya üzerinden videolarımıza ulaşabiliyorlar. Sadece ünlüler ve hayranları değiliz, (hayranlarla birbirimize) daha yakın hissediyoruz.

Rap Monster hakkında konuşacak olursak, idol bir prodüktör olarak biliniyorsun. Prodüktörlüğe neden başladın?
RM : Prodüktörlüğün konsepti tamamen soyut. Bu durumda, prodüktörlük terimini bunu yapmayan insanlar bile kullanıyor ama benim düşünceme göre prodüktörlük demek şarkıları nasıl aranje edeceğinizi bilmek demek. Şarkıları aranje etmek ise, enstrümanları kullanarak arkaplan melodileri üretmek ve bunları karıştırmaktır. Sadece melodi ortaya çıkarmaktan farklı bir iş. Çünkü bugünlerde herkes gerçekten çok yetenekli ve ben sınırlarımı biliyorum, prodüktörlüğe başlamam bir yıldan daha az bir süre önce oldu. Bu hala benim için çok zor çünkü klavyeyi oraya buraya taşımaya başlayalı çok kısa bir süre oldu. Makineler ile çalışmak konusunda henüz yeterli yeteneğe sahip değilim, bu yüzden hala öğreniyorum. Ben her zaman üretmek istedim... aslında demek istediğim, melodiler üretmek istedim. 5 yıl kadar önce kendi başıma bir şeyler yazmaya başladım. Resmi olarak 2012 yılının sonlarında başladım ve sadece rap yapmayı değil, şarkı söylemeyi de istedim. Kendi şarkılarımı üretmek istedim. Yelpazemi genişletmek istedim, bu yüzden devamlı olarak kendi başıma melodiler ürettim. Trendlere karşı ayrıca hassasım ve bu türlere karşı çok açgözlüyüm.
Geçmişte bir mixtape yayımladın. İletmek istediğin mesaj neydi?
RM : O zamanlar, mesaj iletmekten ziyade bir şeyler yayımlamak istiyordum. Bazı sebeplerden ötürü sinirliydim. Kendime yönelik mi dünyaya yönelik mi bilmiyorum ama hikayemi anlatmam lazımdı. Tekrar dinledikten sonra bile, hala hangi hikayeyi anlatmaya çalıştığımı söyleyemiyorum. Sadece yayımlamak istiyordum. O zamanlar gerçekten çok eksiğim vardı çünkü nasıl aranje yapılacağını
bilmiyordum. Hikayemi anlatmak için bir sınır vardı çünkü başka şarkılar satın alıp hikayemi en üst seviyeye taşıdım. Bu mixtape sevginin ve nefretin karışmış hali.
Şarkılarında ve sözlerinde nereden ilham alıyorsun?
RM : Ne zaman şarkı yazmayı düşünmesem, ilham geliyor. Eve giderken, gün bitince veya Han Nehri’ne gittiğimde kafamda bir sürü düşünce oluyor. Film izlediğim zaman, rastgele bir söz duyduğumda veya bir sahne gördüğümde, bende böyle bir şey yapmalıyım diye düşünüyorum. Çok fazla şey yazıyorum, 100 tane yazmış olsam bile gerçekte sadece 3-4 tanesini kullanarak bitiriyorum.

Yaptığın tüm şarkılar arasında en çok hangisine takılıp kaldın?
RM : “Young Forever” isminde BTS'in bir şarkısı var ve bu benim ilk prodüktörlüğünü yaptığım şarkı. Büyük ihtimalle ilk defa dünyaya bir şarkı sunacağım için en çok takıldığım buydu. Son zamanlarda HOMME’nin “Dilemma” şarkısına çok bağlılığım var. Bu da bir başkası için yazdığım ilk şarkı. Sanırım “ilk”lerin arkasında her zaman özel bir anlam var.
İdol olmak ile prodüktör olmak arasında bir ayrım görüyor musun?
RM : İdol olmak ve prodüktör olmak bir ayrımdan daha fazlası. Şimdi çok fazla prodüktörlük yapan idol var. Farklı hissettiklerim varsa onlar da; BTS'in albümleri, HOMME’nin şarkısı ve kendi şarkılarım için prodüktör olmak. Bunlar değişik karakter formları, biraz ilginç oluyor. Kendime şarkı yaptığım zaman, hiçbir şeyi umursamam ve hislerim doğrultusunda ilerlerim. BTS için şarkı yaptığım zaman, ne kadar insanın dinleyeceğini düşünürüm. Çok fazla insanın sevgisine layık olacak, herkes tarafından söylenecek ve dinlenecek bir şarkı olması lazım. Hislerime göre ilerleyemem. Pazarlanabilirlik, güncel trendler ve metotlar stratejik olarak düşünülmeli. Diğerleri için ise, kendimden başkasına bir şarkı vereceğim zaman, ikimizin istekleri arasındaki boşluğu nasıl kapatacağımı düşünürüm. Bu 3 şey de birbirinden çok farklı, ödün vermek kolay değil.
Şarkı yaparken dikkat ettiğiniz en önemli bölüm hangisidir?
RM : Melodinin ve şarkı sözlerinin etkisinin boyutuna bakıyorum. Tabii ki BTS için çalışırken ne kadar insanın dinleyeceğini düşünüyorum. Bu yüzden bir şarkının yeterince iyi olduğunu düşünmeden yayımlarsam, ne kadar insan sevmiş olursa olsun, benim için anlamsız olur. Şarkılara objektif olarak baktığımda; şarkının, sözlerin, melodinin ve enstrümanların şok etkisi yaratması çok önemli. Kendini memnun etmek de kritik bir önem taşıyor. 
Şarkı yaparken uymanız gereken bir müzikal görüşünüz var mı?
RM : “İnancım olmaması” benim inancımdır. Ne kadar tedbirli hazırlasanız da, önünüzde popüler müziğin kuralları olur. Halbuki “Bu tür şeyler söz konusu olduğunda kaygısız olalım.” düşüncesi de var. Bence bunu yapabilirsek (sonuçlar) tahmin edilebilir olur. Ben nasıl istiyorsam öyle yapıyorum, başkalarının hikayelerini ve kurallarını da içine katıyorum. Bir şeyi yapmaya karar verdiğimde, o kararımı devam ettiriyorum ama prodüktörlüğe yeni başladığım için zamanla (bir sabit karara) hapsolup olmayacağımdan emin olamıyorum. (Bu kararlarımı) korumaya çalışıyorum.
Kişisel olarak yapılmış bir şarkıyı hediye olarak vermek istediğiniz birisi var mı?
RM : Bir yapımcı olarak şarkıcıya şaşırtıcı şarkı yetenekleri kazandıran bir şarkı vermek büyük bir onurdur. Ancak, henüz bunun hakkında hiç düşünmedim. HOMME’ye şarkı vermek tamamen şanstı. Hala tam olarak büyük bir ölçekte dışarıya çalışmadım, bu yüzden henüz yapımcı olarak yeteneklerimi bilmiyorum. Birlikte çalışmak istediğim birçok insan var. Belki de ses tonumun alçak olması yüzünden, geniş ses aralığı ve ince bir ses tonu olan birini istiyorum. (Çalışmak istediğim) çok fazla kadın vokal sanatçısı var. Kim Yuna, Lee Sora ve Younha gibi üzücü ve duygusal bir ses tonu olan insanlarla çalışmak isterim. İster düet ister başka bir şey, böyle vokallerle çalışmak isterim.
Gelecekte hangi müzik türünü yapmak istiyorsun?
RM : “Dear My Friends” dramasında olduğu gibi, daha önce farketmediğim şeyleri farketmemi sağlayacak müzikler yapmak istiyorum. Bu drama benim arınmamı sağladı. “Ailelerimizin de gençlik zamanları oldu.” diye düşündürdü ama aynı zamanda bilmediğim şeyler hakkında düşünmemi de sağladı. Ben de böyle bir müzik yapmak istiyorum.
Nihai hedefiniz veya hayaliniz nedir?
RM : Amacım, birinin yaşamının (müzik) listesinde yer alacak kadar çok şarkı yapmak.
Xports News'ın 9. yıldönümü için lütfen kutlama mesajı verin.
RM : Şunu söylemek isterim ki 10 yıldır şarkı yazıyorum ve ilk kez 2007 yılında yaptığım rap şarkısını kaydettim. Ayrıca rap yapmaya başlamam 9 yıl önce oldu. Gelecek yıla doğru, rapin nasıl bir his olduğunu anlamaya başlayacağım. Babamın şöyle der, “10 yıl boyunca bunu yaparsan, bir şeyler bileceksin.” Xports News’in de 9. yılı olduğu için, bu hissin nasıl bir şey olduğunu bileceklerdir. Bu yüzden sizi daha çok tebrik ediyorum. Umarım Xports News 90 yıldan daha fazla sürer!
___________________
Türkçe Çeviri: dogueren

Düzenleme: Meri
ENG cr: ARMY Base | @bangtanitl
BANGTAN TURKEY İÇİN ÇEVRİLMİŞTİR. İZİNSİZ VE KAYNAKSIZ KULLANMAYINIZ.

Yorumlar