27 Nisan 2016 Çarşamba

Neden Fancafe Postlarını Paylaşmıyoruz?




Merhaba ARMY'ler!

Başlığımızdan da anlaşılacağı üzere küçük bir konuya değinmek istiyoruz. Adminlerimiz fancafeyi level atlamış olarak, aktif olarak kullanmaktadır.
Bangtan birçok güncellemesini cafede paylaşıyor. Cafe biraz kullanım açısından Koreli hayranlar için yapılmış ve onlara yönelik oluyor. Cafede level atlayan çok fazla Türk ARMY yok ama uluslararası birçok hayran olduğunu söyleyebiliriz. Cafede paylaşılan şeyleri çok merak ettiğinizi, cafede üyelere mektup yazmak istediğinizi biliyoruz. Fakat bu konuda yalnız olmadığınızın garantisini verebiliriz! 
Peki Bighit'in bize garezi ne? Neden cafeden resimleri çıkarmak YASAK? Çünkü cafe üye sayısı, Kore'de ne kadar hayranınız olduğunu kanıtlar ve biliyoruz ki bu piyasada hayran sayınız kadar sözünüz geçiyor. Aslında Bighit bazı yasaklar koyarak sizi cafeye çekmeye çalışıyor. Resimleri görmek isteyenleri, üyelerle iletişime geçmek isteyenleri cafeye çağırıyor ki üye sayısı artsın, üye sayısı arttıkça Bangtan tanınsın. Ama biz ne yapıyoruz? Bighit'in özenle kurduğu bu sistemi delip dışarı fotoğrafları, yazıları çıkarıp görmeyenlere gösteriyoruz ki görmeyenler hiç cafeye üye olmakla falan uğraşmasın??? Amacınızın bu olmadığını biliyorum ama yine de çıktığı kapı bu. Bu yaptığınız resmi klibi kendi kanalınıza yüklemek gibi bir şey. Yarar olsun diye yapıyorsunuz ama yaptığınız şey aslında zarar vermek.
Geçelim diğer bir konuya: Peki level atlamak neden bu kadar zor?
Bangtan özellikle uluslararası hayranlar arasında çok tanınan bir grup. Aslında Kore'de de bu durumun çok farklı olduğunu düşünmeyin. Gençler arasında bilinen bir grup. Hal böyle olunca cafede elini kolunu sallayan kişilerin dolaşması kaçınılmaz oluyor. Bu tabiri biraz daha açarsam; daha üyelerin adını bile bilmeyen sadece görünüşlerine bakarak "amanın nee tatlı oppa" diyen kişilerden bahsediyorum. Böyle kişilerin kendilerini Bangtan konusunda biraz daha geliştirmesi için sorular bu kadar zor.
Örnek vermek gerekirse; "Dark&Wild albümünün 34. sayfasında bulunan üyenin gerçek adı ve doğum tarihi?" Bu soruyu cevaplamak için hem albümü almış olmak hem üyeleri tanıyor olmak hem de kişisel bilgilerini biliyor olmak gerek.
Yani aslında cafe çalışanları, cafe ortamının daha nezih bir ortam olması için bu kadar zor sorular seçiyor. Yeni hayranların Bangtan'ı gerçekten iyi tanımasını istiyorlar. Albümlerini alarak, videolarını resmi kanallardan izleyerek onlara destek olunmasını sağlamaya çalışıyorlar. Aslında bu zor soruların altında yatan neden de yine Bangtan'ın iyiliği için. Yoksa sırf biz yabancı hayranlara gıcıklık olsun diye değil. 
Acaba biri yasağı delip fotoğrafları paylaşmış mıdır diye yana yakılıp arayacağımıza, cafeye üye olmayı ve level atlamayı deneyelim. (Aşağıya linkleri bırakacağız.) Aranızda deneyenler vardır eminiz. Sizin gibi birçok kişi level atlamaya çalışıp Bangtan'a daha yakın olmayı istiyor. 

Şimdi gelelim bizim bu yazıyı meydana çıkarma sebebimize. 
Biz Bangtan Turkey olarak iyi bir iş yaptığımızı düşünüyoruz evet ama bu demek değildir ki "Bu işi yapacak tek sayfa biz olalım. Bizden başka Bangtan sayfası olamaz!" İsteyen herkes Bangtan sayfası açıp paylaşım yapabilir. Kendi özgür iradelerine kalmış bir şey bu.

Ama... Eğer Türk ARMY’ler adına paylaşım yapıyorsanız buna çok çok çok dikkat etmeniz gereklidir. Biz/siz burada 6-7 kişi olsak da aslında tüm Türk ARMY’leri temsil ediyoruz. Yaptığımız en ufak bir yanlış çeviri, yanlış paylaşım herkesi yanıltabilir. Yanlışlar; doğru bilgilerle düzeltilse de kaybedilen izlenim çok zor geri kazanılır.
Fancafede paylaşılan fotoğrafları daha önce de çıkaran- ya da çıkaran kişilerden alıp paylaşan kişileri yukarıdaki yazımızla uyarmak istiyoruz. Eğer siz de böyle hesaplar, sayfalar görürseniz lütfen UYARIN.


Başımıza gelmişti aylar önce; neredeyse tüm yabancı hayranlar tarafından takip edilen bir hesapta bir “Türk” hesabına uyarı tweetleri görmüştük. Bizi üzen şey bu uyarı tweetinin bir Türk hesabına atılmış olmasıydı. 

Son zamanlarda da yine aynı şeyleri gözlemledik. Hatta öyle şeyler gözlemledik ki ağzımız açık kaldı - mesela "olmayan" fancafe postlarının paylaşılması gibi-. Bu sebeple bu uyarıyı tekrarlamak ihtiyacı hissettik. Lütfen yabancı ARMY'ler arasında Türk ARMY'lere söz getirecek şeylerden kaçınalım ve "Bu yaptığım BTS'e ve Türk ARMY'lerin imajına zarar verir mi?" diye en az iki kere düşündükten sonra yapalım. 

Bize gelen bir soruyu da hazır yeri gelmişken yanıtlayalım. Fancafe'de level atlamaya neden yardım etmiyoruz?
Birinci ve en büyük sebep, adminlerimizden hiçbiri Koreceyi çeviri yapabilecek düzeyde bilmiyor. Türk ARMY'leri yanlış yönlendirmemek adına böyle bir işe kalkışmıyoruz.
Ayrıca yukarıda da bahsettiğimiz gibi level atlama soruları haftada 2 defa değişiyor ve maalesef bizim bu hıza ayak uydurmamız imkansız. Bu durumu anlayışla karşılamanızı umuyoruz. ^^

Yazımızı da BigHit'in bu güzel sözüyle bitiriyoruz. Okuduğunuz için teşekkürler.

"Sizin davranışlarınız, Bangtan'ın imajını yaratır."





8 yorum :

  1. Aslinda haftada iki kere değişmiyor ben denedim birnakşam koreceden çevirmeye çalıştığım sorular ertesi sabah değisti gunluk olarak şok olmustum yine ugrasicam level icin .d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size öyle denk gelmiştir, belli değişme günleri var. ^^

      Sil
  2. benim şanssızlığım işte :D

    YanıtlaSil
  3. Level atlamadığımız sürece üye olsak da atılan fotoğrafları göremiyo muyuz

    YanıtlaSil
  4. kayıt olmaya çalışıyorum verilen korece karakterleri giriyorum ama kabul etmiyor yardımcı olur musunuz bunkdar zor mu üye olmak

    YanıtlaSil
  5. Bir şey sormak istiyorum dün BTS'in konser videolarına baktım ama Jungkook'u göremedim Save Me ve Fire konserlerine baktım Jungkook'u göremedim bir bilginiz var mı meraktan öleceğim şimdi ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vee... öğrendim Jungkook hasta olmuş. AMA NE HASTASI!?

      Sil
  6. fancafe nedir ? nerden üye olurum ?

    YanıtlaSil