Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [MART/2015] TENASIA – ÇÜNKÜ GENÇLİK GÜZEL - 2 BTS RÖPORTAJI

Tüm Bölümler




Bu albüm çaylak olmaktan çıkarak yedi adama dönüşüp, olgunlaşan BTS'in gelişimini gösteriyor. Önceki albümler hayalleri, mutluluğu ve gençlerin beslediği aşkı, üç parçalı bir okul serisinde sergilemişti. BTS bu serilerden mezun olarak/çıkarak gençliğe bir adım daha yaklaşıyor. Gençlik hikayelerinin ortaya çıkmasıyla, müzikleri de şarkı derlemelerinde bulunan rapçilere katılan vokaller ile genişledi.
 'Blooming Youth' ile gelişimlerini sergilemiş olan BTS'in hoşluğun ve huzursuzluğun o değişken anı olan gençliklerini geçirmek üzerinde ne düşündüklerini merak ediyoruz. Ayrıca, okul sınavları nedeniyle, en genç üye olan Jungkook bu röportaja katılamadı.

- BTS üyeleri için ‘gençlik’ ne ifade ediyor?

Jin: Bence gençlik hayatınızda en çok parıldadığınız dönem olarak görülüyor. Gençliği ana menü olarak düşünebilirsiniz. O zamanlar hayatın en güzel ve en hoş olduğu anlar olduğunu bilemezsiniz. Sanırım gençliğim geçip gittikten sonra bunun farkına varacağım?
Jimin: Gençlik… hmm, henüz emin değilim haha.
J-Hope: Bence zaman geçtikçe geriye dönüp baktığınız anılar en güzelidirler.
Suga: Sanırım zamanla bileceğim bunu.
V: Biraz daha yaşlandığımda ve geriye baktığımda bunu daha iyi bileceğim bence.
Rap Monster: Çevrem içerisinde, hangisinin olduğuna bile bu kadar emin değilim. Gençlik düşünülebilir birşey mi diye kendi içimde sorguluyorum. Sanırım bir hayvan olarak hayal ediyorum haha.

- Gençlik bitmeden evvel yapılacaklar listesi oluşturulmalı derler, eğer bunu BTS üyeleri de uygularsa nasıl olacağı konusunda meraklıyım.

Suga: New York’ta kendi başıma seyahat etmek istiyorum. Sıklıkla tek başıma gitmek isterim. Daima yedi kişi olarak seyahat ettiğimizden, bence tek başına zaman geçirmeye sıklıkla ihtiyaç duyuluyor. Şansım olsa New York’ta tek başıma seyahat etmeyi isterdim. Görülecek ve yiyilecek çok şey var.
Jin: Bana gelince, paraşütle atlamaya gitmek istiyorum. Abim benim yaşımdayken Avusturalya’ya gitmişti ve bana paraşütle atlaması ile ilgili böbürlendiği bir video yollamıştı.. Yaş geçtikçe böyle şeylerin yapılması da zorlaşıyor , bu yüzden gençliğinde en korkutucu şeyleri deneyimlemelisin demişti.
J-Hope: Gençliği düşününce, aşk ateşiyle yandığınızı düşünüyorum. Güzel fanlarımız ile bende aşk ateşinde yanmayı istiyorum. (Herkes: Wow, harika haha).
V: Ailemle birlikte dünya turuna çıkmak istiyorum. Birlikte gidelim!
Jimin: Tatile gitmek istiyorum. Tatil ile ilgili hayallerim var ve bir tanesine gitmeyi isterim, kendi başıma veya üyelerle.

-  İşle ilgili olmaksızın üyelerle tatile çıktığınız oldu mu? 

Jimin: Henüz böyle bir şey olmadı. Stajyerken lunaparka gitmiştik sanırım. Haha.
Suga: Umarım MT için Kyungkido’da klüp kiralayabiliriz. Oraya birlikte gitmiş olsaydık, üç öğün et yiyeceğimizi garanti ederim. Haha (Herkes: Et pişirirken, Suga enerji depolamak için odada kalırdı.).

- Üç parçadan oluşan okul serinizi tamamladınız. Mezun olmuşsunuz gibi hissetmişsinizdir.

Suga: Daha fazla organize olmuşuz gibi hissediyorum. Bu yıl ve şu 8-9 ay için konuşursak, üç parçalı okul serimiz boyunca çok organize değildik. Resmi albümümüz için çalışırken, daha fazla organize olmuşuz gibi hissettim ve mezun olmuş gibi hissetmekten çok bir şeyleri tamamlamışız ve ne tarafa doğru ilerleyeceğimiz konusunda bir yön bulmuşuz gibi hissettim.
Jimin: Bence bir takım olarak, üç parçalı okul serimiz boyunca, daha fazla organize olabildik ve bazı alanlarda olgunlaştık, mesela aura gibi. Özellikle sahnede performans sergilerken, bu yönde baya bir geliştik bence.

- Rap Monster son zamanlarda Warren G. ile yaptığı iş birliğiyle pek çok ilgi topladı. Nasıl bir deneyimdi?

Rap Monster: Bir video çekimi yaparkenki deneyimimden farklı değildi. Birinin kendi özünde olan bir şarkıyı ele almak anlamlı bir şey bence.



-  MFBTY albümü için Tiger JK ile de çalıştın ve pek çok övgü elde ettin. Yoon Mirae ile olan yakınlığına imrenmiş diye duydum.

Rap Monster: Haha sadece öylesine söylüyor. Birlikte çalışırken, şarkıyı benim seçmemi istedi ve dürüstçe bana hitap etmediğini söylersem eğer, düşüncelerimi dikkate alacağını da söyledi.  Tiger JK’e şarkının yapımcıları ya da sahibinden talepler olmasına rağmen, onun için böyle kurallar yok. Bana dediği şey “Ne istiyorsan onu yap ve iyi bir hale getir.” idi ve bunu gerçekten rahatlatıcı buldum. Onunla çalışmakla, nasıl ürettiğini görebildim ve ben de böyle yapsam eğlenceli olabilir diye düşündüm.

- BTS Tower Records’un haftalık çizelgesinde birinci numaraya yerleşerek ve Japonya’da başarıyla solo konserlerini tamamlayarak iyi sonuçlar elde etti. “ Hallyu’nun Yeni Yıl Adayları” dalını kazandınız mı??

Rap Monster: Bunu sevdim! Böyle başlıklardan bize daha çok vermeye devam et haha. Bunun uğruna sıkı çalıştığımız sürece bu bizim için bir baskı değil.

- Hem Kore’de hem de Japonya’da popülersiniz? Bu iki ülkenin fanları arasında farklılıklar var mı?

Suga: İki ülke arasında seyahet ettiğimizden, bizim pek boş vaktimiz olmuyor ama fanlarımız programımız boyunca bizi takip edip daima bizi karşılıyorlar.
Jin: Koreli fanlara kıyasla Japon fanlarımız sessizce dinlemekten hoşlanıyorlar. Tabii ki, Japon fanlarımız da çığlık atıyor ve şarkı boyunca takip ediyorlar fakat sessizce dinlemeye daha meyilliler.
Rap Monster: Bence Japon fanların kuralları var. Canlı söylemeye başladığımızda, ayaklanıyorlar. Dile dökülmemiş bir kural gibi. Bu sırada, Koreli fanlarla, hep birlikte eğleniyormuşuz gibi hissediyorum.

- Hobilerinizi merak ediyorum.

Suga: Aynı filmi tekrar izlemeyi sevenler var ve yüksek sesle konuşmayı sevenler de. Aramızda konuşurken, dinlemesi eğlenceli oluyor. Bir birbirimizle çok iyi uyuşan 7 kişiyiz. Konuştuğumuz konular gerçekten eften püften olsa da sadece abuk subuk konuşmak bile eğlenceli haha. Taşınalı çok olmadı ve yeni yurdumuzun büyük bir masası var. Bir masaya sahip olmak daha fazla konu açıyor. Son zamanlarda üç saatlik konuşmalarımız bile oldu…? (Herkes: Bu doğru.).

- Oda arkadaşlarınız kimler?

Jin: Üç odaya ayrıldık, ben Suga’ylayım. Rap Monster Jungkook ile, V, J-Hope ve Jimin de bir odadalar. Bizim odamız sessiz ama gençlerin odaları sesli oluyor.
Jimin:  (JungKook'tan bahsediyor) Son zamanlarda odamıza gelip duruyor. Bir odayı dört kişi paylaşıyormuşuz gibi hissediyorum.
Rap Monster: Ben kendi başıma odayı kullanıyormuşum gibi hissediyorum. Bu güzel…
V: Uyumamız gerekiyor ama onunla oyun oynamamızı isteyerek odamıza gelip duruyor.

- Şu anda sınav olan Jungkook’a bir şey söyleyebilseniz ne derdiniz?

Rap Monster: Jungkook, diğer odaya geç.
Jimin, V, & J-Hope: Burada kıpırdama, Jungkook. Şuanda sınavını iyi yapıyor olmalısın. Odamızda ses yapma. Bir de, kirli çamaşırlarını yerine koy hahaha.



-  Çıkışınızdan bu yana 3 yıl geçti. Bir çok hoobae’niz olmalı şuanda. (Ç/N: Hoobae: BTS’den sonra çıkış yapmış idoller olarak düşünülebilir.)

Jimin: Agh ‘hoobae’ terimini hala garip buluyorum. Onları hoobae olarak görmüyorum ve bize merhaba demelerini umuyorum, sadece. Selam!
Suga: Şuanda bizler için tuhaf. Bize ilk yaklaşan taraf olmalarını seviyorum. Sohbet etmeye ilk giriştiklerinde, kendi aramızda heyecanlanırız ve bizimle ilk konuşan kişiyle ilgili konuşuruz. Umarım bizi konuşulması zor kişiler olarak düşünmüyorlardır.
V: Utangaç değilimdir gerçekten bu yüzden diğerleriyle iletişim kurmada baya iyiyimdir. Ama diğer üyelerle birlikteyken, sessiz de kalmalıyım gibi hissederim.

- BTS’e en yakın olan grup hangisi?

V: Böyle bir grup yok haha. Yakın olduğumuz bir grup olsun isterdik. Diğer grupların arkadaş oldukları yakın gruplar var ve bence bizde bu konuda çaba sarf etmeliyiz. Her şeyin başı, bekleme odamızın dışına çıkmıyoruz. Bence bekleme odasının dışına çıkıp arkadaş edinmeliyiz ama uyuyoruz…haha. Çünkü çok fazla programımız var, uyumak zorundayız haha.
Rap Monster:  JTBC’deki ‘Sexy Brain Generation – Problematic Men’de konuk olarak GOT7’dan Jackson’ı davet ettim ve geldiği için müteşekkirim. Gelmeseydi, ciddi ciddi kız kardeşimi programa getirme niyetindeydim. Jackson rahatça iletişim kurabileceğim bir arkadaş.

- Hazır ‘Problematic Men’ demişken, programdayken ‘Seksi bir Beynin Adamı’ adı altında büyük bir ilgi topladın.

Rap Monster: Şöhret için bu işimin bir parçası olduğundan dikkat çekmek iyi bir şey ama beynim seksi değil, yine de bu ilgiyi seviyorum. Dürüstçe, imajım programda yansıtıldığından gerçekten farklı. Daha çok sakar bir yan göstermeye eğilimliyim ama TV’de kusursuz bir imajım olduğu gösteriliyor haha. Sanırım bunun sadece oturup konuşuyor olmamla bir ilgisi var – herhangi bir hareket de bulunmadığımdan.

- Rap Monster’ın yeni bulunan adı hakkında diğer üyeler ne düşünüyor?

Jimin: Gurur duyuyorum! Programa çıktıktan sonra, arkadaşlarım bana “Jimin~ Abin zeki biri” diyorlar. Bir sürü insan onu seviyor.
Suga: Onu böyle görmek gerçekten büyüleyici haha.
Rap Monster: Benim için büyüleyici bir şov. Çok fazla baskı var ve ilerleyen bölümlerde daha fazla konuk olacak (mesela, Seol Üniversitesinden olduğundan Lee Jang Won’un hyung’u Yoo Hee Yeol sunbae gelecek.)  Konukların da şovun baskıcı olduğunu düşündüğünü duydum.

- Kendine bir tavsiye verecek olsaydın?

Jin: Çok meşgul ve hızlı bir hayat yaşıyorum ama boş vakit de geçirmek istemiyorum ve rahat yaşamayı umuyorum.
Rap Monster: Son zamanlarda sahip olduğum bir düşünce ve daima sabırsızca yaşadığımdan, şimdi biraz daha açık bir kalple yaşamak istiyorum. Diğer insanların başarı standardında çok fazla şeye ulaşmak istiyorum fakat özgürlüğümün fazla kısıtlanmasını da istemiyorum. En azından açık kalpli olayım!
Suga: Son ergenlik yıllarımızdan beri tek yaptığım şey çalışmak sanırım. Etrafıma bakmaya fırsatım olmadı ve önümde ne varsa ona fazla odaklanmış haldeydim. Bence etrafıma göz atmak için zamanım olmalı ve işimle ilgili olmayan şeyler denemeliyim, hobi veya spor olsun.
J-Hope: Hope-ah, şuanda gayet iyi gidiyorsun. Faydasız hale gelme ve şuan olduğun gibi geliş.
Jimin: Kişiliğin ulaşmayı çok istediğin şeyken sabırsız olamazsın ama bu hedeflere ulaşırken eğlenebilmek gerektiğini umuyorum.
V: Babamdan gelen bir hayat felsefem var. “Her ne ise, o şey çok önemlidir.” Çok anlamlı bir söz. Yorulduğum, sinirlendiğim ve bir şey yapmak istediğim anlarımız oldu. Fakat ne zaman bu söz aklıma gelse, bu zorluklar hiçbir anlam ifade etmiyor. Eğer çektiğiniz zorluklar boyunca dayanıklı olursanız, karşınıza iyi şeyler çıkacaktır.  Babam bu sözü beynime işledi bü yüzden zorda kalsam bunları düşünürüm bu yüzden umarım bu yoldan asla vazgeçmeyiz.


Türkçe Çeviri: guanin
Kaynak/Source: yoogamin

Çevirileri, blog linki ile beraber paylaşarak kaynak gösteriniz!


Yorumlar