Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.
[24.08.2014 | MBN Star] Rap Monster ile Dark & Wild Albümü Üzerine

[24.08.2014 | MBN Star] Rap Monster ile Dark & Wild Albümü Üzerine

[24.08.2014 | MBN Star] Rap Monster ile Dark & Wild Albümü Üzerine

[24.08.2014 | MBN Star] Rap Monster ile Dark & Wild Albümü Üzerine


BTS; Boy ın Luv'da ‘Senin sevgilin olmak istiyorum. Senin sevgine açım' diyerek aşkta başarılı olsa da, aşk yüzünden endişeleneerkekler olarak geri döndü. Dark & Wild albümü 1 yıl 2 ay önceki çıkışlarından sonra ilk resmi full albümü olmasına rağmen, daha olgun hale gelmiş görünüyorlar.

Bu albümde BTS sadece aşktan bahsetmiyor. Üyeler bizzat bu albümün üretimi aşamasında katkıda bulundu, albüm adını ‘Dark And Wild’ koydular ve hem şarkıcı hem de 20'li yaşlardaki erkekler olarak hislerini şarkılarına döktüler.

MBN Star bu albümün çoğuna katkı sağlayan BTS'in lideri Rap Monster ile buluştu ve 'Dark And Wild' albümünün hikaye arkasını dinledi

MBN Star: Albümün adın 'Dark and Wild' olmasının sebebi neydi? 
Rap Monster: 'Dark and Wild' adı, yapımcımız Bang Sihyuk ile konuşurken ortaya çıktı. Başta, bu adı BTS ile ilişkilendirmek zor olmuştu. Bu konu üzerine çok kafa yorduk ve müziğimizle toplumun kötü yönlerini eleştirip, bu yönlerle alay etmemizin, bizim karanlık tarafımız olduğunu düşündük. Ayrıca sürekli koyu renkte (dark) kıyafetler giyiyoruz. Bu yüzden albümün adını 'Dark and Wild' koyduk.

MBN Star: Bu albümde çok emeğin geçti fakat özellikle belirli bir noktaya vurgu yaptın mı? 
Rap Monster: Bu hep aynı. Şarkı sözlerine çok özen gösteriyorum. Öncelik verilmesi gerekeçok şey var. Melodi (Beat), şarkı sözleri ve rapler... Ancak grubumuz şarkı sözleri konusunda diğer gruplardan daha sert ve bizim şarkılarımızırap bölümleri de çok. Söyleyebileceğimiz ve söylemek istediğimiz çok şey olduğundan, şarkı sözlerine daha çok özen gösterdiğimizi düşünüyorum.
Bu albüm sırasında çok özen gösterdiğim diğer bir konu ise, mastering veya mixing gibi ses bölümleriydi. Gerçek bir Amerikan havası göstermek için Amerika'da da bizzat çalıştık. Şarkı; güzel bir müzik için, Kanada'dan Amerika'ya oradan Fransa’ya ve dünyan bir ucundan diğer ucuna gitti. Muhtemelen çok pahalıya mal oldu; fakat bu bizim ilk albümümüz olacağı içişirketimiz bu işe çok yatırım yaptı. Minnettarım.(Güler)

MBN Star: Albümü dinleyen kitleden istediğiniz bir şey var diye duydum.
Rap Monster: Doğru duymuşsunuz. Şarkı listesini, insanların albümü baştan sona (sırayla) dinleyeceklerini düşünerek hazırladık. Ortada bir interlude (perde arası) var, böylece perde arasını, ''karanlık''(dark) şarkıların sonu ve wild (çılgın) şarkıların başı olarak düşünebileceğiniz bir orta nokta olarak görebilirsiniz.
Açıkçası, albüm müzik sitelerinde yayınlandığında, insanlar albümün çıkış şarkısı dinleyip birkaç şarkı daha seçiyorlar; fakat umarım albümü dinlerken 'Yapmak istedikleri müzik işte bu' diye hissedersiniz. Söylemek istediğimiz her şey bu albümün içinde var.

MBN Star: O halde BTS'in bu albüm ile ifade etmek istediği düşünce nedir?
Rap Monster: 10'lu yaşların sonlarındaki ve 20'li yaşların başındaki erkeklerin hislerine tercüman olmak istedik. Konusu aşk ola2-3 şarkı da var. Çoğu kişi 'Aşk hikâyeleri Hip-Hop'a dâhil değildir' diye düşünebilir; fakat biz yine de 10'lu ve 20'li yaşlardakiler için "aşk"ın önemli olduğuna inandığımızdan bu konuyu da ekledik.


MBN Star: Bu albüm için Amerika'da çalıştınız. Yurt dışında ve Kore'de çalışmanın farklılıkları neler?
Rap Monster: Dürüst olursam, şarkı sözünü yazıp bestelemek ay. Önümde sadece laptop'um ve cep telefonum vardı ve bu şekilde çok çalıştım. Fakat çıkış şarkısını tamamlamak farklıydı, şarkımelodisi bitmiş olmasına rağmen şarkı sözlerini organize edememiştim. Bu yüzden Amerika'daki çalışma stüdyosunun önündeki bahçede şarkıyı açtım ve şarkı sözleri aniden bana gelmeye başladı. Yeni bir ilham aldığımı mı söylemeliyim? O zaman, orada oturarak 'Bir günde muhtemelen 10 şarkı yazabilirim' diye düşündüm. Ruh hali ortamla değiştiği için olsa gerek.
Ayrıca, kayıtlarımızı dünyanın en iyi üç yerinden birinde yaptık ve gerçekten iyiydi. Her şeye rağmen içeride bir yerde, rahatsız hissettim. Kendi çalışma stüdyomdaki 100 dolarlık mikrofonumun önünde daha bir rahat olduğumu düşünüyorum. (güler) Kore en iyisi.

MBN Star: Bu albüm üzerinde çalışmalarını yaparken, Bang PD-nim'in isteğiyle sizin istedikleriniz arasında farklılıklar var mıydı?
Rap Monster: Çoğu kişi böyle düşünüyor; ancak Bang PD'nin yapmak istediği belli bir müzik türü yok. Onun, bizim aracılığımızla göstermek istediği bir müzik türü var; fakat bize baskı uygulamıyor, müziği bize emanet ediyor. Sürekli bize "Sizin yapmak istediğiniz müzik ne? Hangi konuyu kullanmak istiyorsunuz?" diye soruyor ve kendimizi geliştirmemiz için tavsiye de veriyor. 
Dürüst olmak gerekirse, ‘Boy In Luv’ planladığımız gibi giden bir şarkı değildi. Çocukmuş gibi yaygara çıkarmak 'Neden kalbimi titretiyorsun?' diye sızlanmak söz konusu bile değildi; ancak şarkı sözleri üzerinde çalışırken, ortaya böyle bir şey çıktı. Neyse ki iyi bir tepki aldı. Belki de PD-nim bana/bize fazla özgürlük vermesinin sebebi budur.

MBN Star: Peki bu albüm üzerinde çalışman eğlenceli ve zor yönleri nelerdi?
Rap Monster: (Eğlenceli yö) Vokal grubuna eşlik etmem? Başta, Bang PD açıkça "Şarkı söylemek zorunda mısın?" demişti. Yine de zorladım ve Suga Hyung'un yaptığı Let Me Know ve 24/7=Heaven şarkılarındaki vokal partlarına eşlik ettim. Zor yönünü söyleyecek olursam... idollerin en büyük düşmanı, uyku!

MBN Star: Bu albümü denizaşırı turunuzda yaptınız. Bu yüzden şahsen ben zaman kavramının en büyük zorluk olduğunu düşünüyorum, ama beklenmedik bir şekilde zor değildi sanırım?

Rap Monster: Bu albüm 'Hadi bir full-albüm yapalım' dedikten sonra başlanmış bir şey değildi. Çıkışımızı yaptığımızdan beri üzerinde çalıştığımız şarkıları düzenleyip seçtik, yani yoğun bir şekilde hazırlanmadık. Ah, gerçi Cypher şarkısı yüzünden çok çektim. Birçok kişi bu şarkıya ilgi gösterdiği için, bu şarkı üzerinde çalışmayı (şarkıyı düzenlemeyi) esona bıraktım. Karşı çıkmaktan başka seçeneğim yoktu. Kaçacak hiçbir yerim olmadığı için yazmaktan başka şansım yoktu.

MBN Star: Peki Cypher şarkısını nerede yazdın?
Rap Monster: Aşağı yukarı dünyanın her yerine gitmemize rağmen, yazma işini Kore'de bitirdim. Uçakta yazmayı denedim; ama orada yazmaya çalışırken neredeyse atılıyordum. Uçaktaki ses yüzünden rap yapmamın sorun olmayacağını düşündüm; ama etrafımdaki herkes bana dik dik bakmaya başladı. Hemen sesimi kestim. Sonra Kore'ye gelince stüdyomdaki tüm ışıkları kapattım ve ‘Cypher!!’ diye bağırarak yazmaya başladım. Cypher çalışmalarını ilk önce J-Hope bitirdi. Bunu dünyadaki her şeyden daha çok kıskandım. Suga hyung da muhtemelen böyle düşünüyordur.

MBN Star: Müziği temel olarak siz üçünüz (Rap Monster, Suga ve J-Hope) yapıyorsunuz. Müzikal çarpışma (tartışma) yaşıyor musunuz?
Rap Monster: Çarpışma (tartışma) değil de, görüş ayrılığı yaşadığımız zamanlar oluyor. Kendi renklerimiz (tarzımız) ve kişisel zevklerimiz var. J-Hope, bilgi toplayan biriyken; Suga hyung ve ben daha çok içimizden geldiği gibi yapıyoruz. Yine de her zaman müzikal olarak iyi bir şey buluyoruz. İki kişi fikir ayrılığı yaşarsa, önce şarkı sözlerini ayrı ayrı yazıyoruz, sonra üyelere, yapımcılara ve Bang PD-nim'e dinletiyoruz. Sonra oylayarak karar veriyoruz.

MBN Star: Bütün şarkılar hazırlanca, BTS için yapım baştan sona nasıl yapılıyor? Ana yapımcı Bang PD mi?
Rap Monster: Hayır. Çoğu işi Suga hyung, J-Hope, Pdogg hyung ve ben yapıyoruz. Pdogg hyung işin içindeki yapımcı. Pdogg gerçek ana yapımcı, Bang PD ise daha çok koç gibi... Tüm albüme danışmanlık yapıyor. Sadece Blanket Kick adlı şarkıya katkıda bulundu. Genellikle "Bu güzel, sevdim bunu." gibi yorum yapar.

MBN Star: Yani kişisel olarak sen üretimde pay sahibisin. Peki geleceğinin parlak olduğunu düşündüğün bir üye var mı?
Rap Monster: Jungkook. Jungkook daha ne kadar gelişecek bilmiyorum, her şeyde iyi ve hiçbir eksiği yok. Yakışıklı ve oldukça hırslı, müzik aletleri ve spor konusunda yetenekli. Eğlenceli olmak dışında her konuda iyi. Doğrusu, Jungkook biz bizeyken eğlenceli biri. Ama yayınlara çıktığında donup kalıyor. (Güler) İleride bu konuda da iyi olursa kendini çok geliştireceğini düşünüyorum. Bu yüzden en çok Jungkook'un ileride nasıl olacağını merak ediyorum ve çok başarılı olacağını düşünüyorum.

MBN Star: Bu albüm ile halktaduymayı istediğin bir şey var mı?
Rap Monster: “Müzikleri gerçekten iyi” demelerini istiyorum. Açıkçası, grup adımızı duyanların bazıları (adımızı) beğeniyor bazılarıysa (hiç) beğenmiyor. Yani insanlar "Bu çocuklar komik bir grup adı ile hip-hop yapmaya çalışıyorlar" diye düşünüp şarkılarımızı ön yargıyla dinliyorlar. "Dinleyince, şarkı güzelmiş." diyebilmelerini umuyorum. Her bir şarkımızın üzerinde gerçekten çok çalışıyoruz, bu yüzden inançlıyım. Umarım sadece çıkış şarkımızı değil; tüm şarkılarımızı dinlersiniz.

Türkçe Çeviri: taeyaren@BTSTurkey
Düzenleme: Golden_v@BTSTurkey
Eng. Trans: bts-trans

Yorumlar