Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [02.10.2014] TenAsia BTS Röportajı 2. Bölüm

Tüm Bölümler




10 Asia: (Rap Mo
nsterSosyal ağlarda değişik türlerde birçok şarkı paylaşıyorsun. Farklı şeyler denemeyi seviyor gibisin.

Rap Monster: Sürekli farklı tarzda müzikler dinlesem de çevremdeki insanlar sevdiğim şeylerin pek yankı yapmadığını düşünüyorlar, hahah.
Jungkook: Ben sadece Rapmon abinin önerdiği şarkıları dinliyorum!
Rap Monster: Bana göre artık şarkı dinlemek bir çeşit eğitim süreci gibi. Yine de değişik türler dinlemek bazen beni endişelendiriyor. Rapçi olduğumu ve bu yüzden rap dinlemem gerektiğini düşünmeye başlıyorum; bu yüzden rap arayışına giriyorum. Bunun dışında hassas olduğum günlerde Kim Kwangseok dinliyorum, ruhuma ilaç gibi geliyor. Birkaç gün sonra tekrar huzursuzlaşınca tekrar yabancı şarkılar aramaya başlıyorum.

10 Asia: Ben de bu yüzden Rap Monster bir denge bulmak için derin bir arayışta demiştim. Diğer üyeler nasıllar? Genelde ne gibi düşünceleriniz olur?


JIMIN: Ben son zamanlarda sesimi nasıl geliştirebileceğim üzerinde düşünüyorum.

10 Asia: BTS bir hiphop grubu olsa bile yine de melodiye önem veriyorsun. Takdir edilesi.


JIMIN: Hahaha, teşekkürler.


10 Asia: Jimin'in karşısında oturuyorum da, o ve diğer üyeler bayağı sıskalar.


JIMIN: Herkese erkeksi bir erkek nasıl olur göstermem lazım.

Rap Monster: Jimin kendini (vücudunu) geliştirmekte çok kararlı.
JIN: Günde sadece bir öğün yiyor!
JIMIN: Önceden böyleydim ama şimdilerde bu kadar uçuk değil diyetim. Diğerleri benim sadece bir öğün yediğimi görünce buna dayanamayacağımı düşünüp endişeleniyorlar ve yediklerime dikkat ettiğim sürece başka bir şey düşünmemi söylüyorlar. Ama son zamanlarda en küçüğümüz de benim gibi tek öğün yemeye başladı. Şimdi herkes ona "Jungkook, Jimin'in diyetini uyguluyor. Yakında vücudu çökecek!" deyip duruyor, haha.

10 Asia: Günde tek öğünle mi besleniyorsunuz?

Jungkook: Sadece öğle yemeği yiyorum.
JIMIN: Ben kahvaltı da ediyorum.
JINÇıkışımızı yapacağımız sıralarda benim günde sadece iki parça tavuk göğsü yemem gerekiyordu.
V: Çıkışımızdan önce her üyenin sabit menüsü vardı. Mesela ton balığının yağını süzüp sandviç yapardık.
Rap Monster: İğrençti...
V: Rap Monster abi ve ben sürekli nasıl başka bir şey yiyebileceğimizi düşünürdük.
Rap Monster: Sürekli markete gitmek için bir yol bulmaya çalışırdık hahaha. Ama Jimin bir kez bile kuralları bozmadı; çünkü ekranda şişman gözükmeyi hiç sevmiyor. Herkesin öncelikleri farklı. V ve ben ne içtiğimize dikkat ederiz. Bizim felsefemiz yediklerimize dikkat etmemiz gerekse bile savaşmalı ve yaşamaya devam etmeliyiz. Yani yememiz de gerek! Aslında sadece dans çalışmamız bile başlı başına büyük bir egzersiz yani yesek bile o kadar kilo almayız.

10 Asia: Jimin bayağı disiplinli gibi.


Rap Monster:: Evet, bu konuda biraz katı.

JIMINJungkook daha katı, hahaha.
Rap Monster: Jungkook uzaylı!
JIMIN: Ben kendimi yeme konusunda sadece belirli bir düzeye kadar sınırlıyorum. Eğer Jungkook kilo vermeyi kafasına koyduysa, hiç yemek yemez.
Rap Monster: Ama diğer üyelerin yemek yediğini görünce o da yiyor. Starcraft oynadınız mı hiç?

10 Asia: Hayır ama duymuştum.


Rap Monster: O oyunda denizciler enerji paketleri kullanıyorlar. Jungkook da böyle. Bu paketi kullanırsa HP'si (gücü) sonunda tüke
nir ve biter. Ama öncesinde hızı çok çok artar ve kuvvetlenir. Jungkook da böyle işte. İlk başta "aaaaaa!" (enerji patlaması), sonraki gün de "aaaah..." (bitkin düşmüş).
JIMINGüzel örnekti hahaha.
Rap Monster: Enerji paketi kullanırsa Jungkook'u durduramazsınız. Korkutucu.

10 Asia: American Hustle Life'ta Jungkook hemen büyüyüp araba sürmeyi ve dövme yaptırmak istediğini söyledi. İstediğini anında yapan birine benziyorsun.



J-HOPE: Bence dövme yaptırırsa sonradan pişman olur.
V: Kesinlikle pişman olur!
J-HOPE: Haha, bu arzundan vazgeç!
Jungkook: Artık o kadar çok istemiyorum. Sadece yapmam gerekenleri yapmayı seçeceğim. Şu an için dövme yaptıramam haha.
Rap Monster: Bence enerji paketini daha az kullansan iyi edersin. Jungkook her gün kullanıyor gibi haha. Onunla aynı odada kalıyorum. Çok garip biri. Herkesin kendi yatağı var ve kıyafetlerimizi, şapkalarımızı falan düzenlice yerleştirdik. Jungkook kendi yatağında yatmıyor. Sürekli menajerin odasına gidip onun yatağında yatıyor. Niye kendi odanda uyumuyorsun diye sorunca da "Odayı temizlersem geç kalırım." diyor, hahaha.
V: Üç aydır böyle.
JIMIN: Üstelik ben yardım edeceğimi de söyledim ama hâlâ...
V: "Hayır!" diyor.
Rap Monster: Ve gıcık bir ses tonuyla diyor!
JIMIN: Haha, endişe verici.
Rap Monster: Gayet iyi bir yatağı var ama hiç kullanmıyor. Her düşündüğümde sinirim bozuluyor. Ben de çok temiz biri sayılmam ama onunla karşılaştırılamam bile!
Jungkook: Her şey benim yatağımın üzerinde olunca oda daha geniş oluyor.

10 Asia: Gerçekten mi? Sizler mükemmel ve her şeyi yapabilecek gibi duruyorsunuz. Biraz da kişisel iyi ve kötü yönlerinizden bahsedin.


SUGA: Konu müzik olunca çok ince düşünen biriyim. Bu konudaki inatçılığım bir kusur olarak değerlendirilebilir. Üzerinde çalıştığı bir şeye varını yoğunu koyan birisiyim. Karakterimin bu yönü iyi olsa da bazen bu yüzden kaybolup gidiyorum. Duygusal olarak da işime çok bağlı olduğumdan çoğu zaman çok fazla çalışırım ki ortaya büyük bir şey çıkarabileyim.
Rap Monster: İyi yönlerden konuşacak olursak kendime özgü görüşlerim olduğunu söyleyebilirim. Kötü yanım ise bu görüşlerin arkasında sonuna kadar durmamam. Yani bağlansam diğerleri "Demek bu çocuk gerçekten de böyle biri." der. Ama farklı görüşleri dinlemeyi de seviyorum; bu yüzden sonuna kadar aynı görüşe bağlı kalamam. Hep bir denge kurmaya çalışıyorum. Başkalarını dinleyince biraz da olsa değişiyorum. Büyük bir şey gibi durmuyor başta ama bir süre sonra ölümcül bir şeye dönüşebilir.
JIMIN: İyi tarafım pozitif olmam kötü yanım ise kararsızım. "Doğru yoldayım" diyebilmek gerekir; ama ben ne doğru ne yanlış pek ayırt edemiyorum. Çekingen biriyim bu yüzden darbe yiyince toparlanmam uzun sürüyor. Hatta suratımı asar, kendimi kaybederim falan hahaha.

10 Asia: Ne gibi durumlarda?


JIMIN: Kendimi hayal kırıklığına uğrattığımda ve eksiklerimi düşününce. Bir süre düşüncelerimden ayrılamam.


10 Asia: Böyle zamanlarında konuşabileceğin biri var mı?


JIMIN: Ağır eleştiriler aldığımda kolayca etkilenip öyle düşünmeye başlıyorum. Ya da her şeye baştan başlarım. (Çalışma konusunda)

SUGA: Ben genellikle Jimin'i fırçalarım. Şok etkisi terapisine sonuna kadar inanıyorum.
Rap Monster: Sadece şok yaratmaz, insanları caydırabilir de (gülüyor).
SUGA: Yenilgiyi kabul edemeyenlerdenim... Biri beni azarlayınca iki şekilde tepki veririm. Ya "Demek öyle, ha! Yapmıyorum o zaman!" ya da "Sen gör bak neler başarıyorum." Müzikle uğraşırken genelde ikincisi oluyor. Eskiden sürekli azar yerdim "Senden rapçi olmaz.", "Başaramayacaksın.". Şimdi ise başarabildiğimi kanıtlayarak o kişilere sözlerini iade ediyorum. Böylelikle bugün olduğum kişi oldum ben.

10 Asia: Yani tecrübelerine dayanarak azarın işe yaradığını söylüyorsun.



SUGA: Eğer azarlandıktan sonra vazgeçmek istiyorsan uzun süreli bir müzik kariyer tutturamazsın. Mesleğimizin en önemli kısmı bu bence.

JIMIN: Ben iyi bir teknik olduğunu söyleyemem.

Rap Monster: Kişisine göre değişir. Bazılarında işe yarar bazılarında yaramaz. Bende işe yaramaz mesela. Çok sert bir konuşma yapılırsa işi tamamen bırakasım gelir.

JIMIN: Büyük ihtimalle benim de.

Rap Monster: "Neşelen biraz!" falan daha etkili olabilir bence.

JIN: Beni sert sözler çok da etkilemez. Söylenenleri önce bir gözden geçirip ders çıkarırım sonra da unuturum gider.

Jungkook: Ben de.

JIMIN: Ben kesinlikle öyle düşünmüyorum. Böyle şeyler (azarlama yöntemi) hiç hoşuma gitmez. İnsanlar neden kırıcı konuşur hiç anlamıyorum. Bir yönden de yine de çok takılmamak gerek. Yani bu kısmına katılıyorum.

10 Asia: J-Hope, sen ne yaparsın?


J-HOPE: Ben adeta günışığı ile doluyum. (Neşe doluyum demek istiyor) Bu yüzden insanlarla çok yakınımdır. Böyle sözler duysam çok kırılırım ve aklımdam hiç gitmez. Ama insanların bu yönümü görmesini istemem.

Rap Monster: Jimin'i daha önce üzgün gördüm; ama J-Hope'u hiç öyle görmedim.
J-HOPE: Ben içimde tutarım. Ama patlarsam da geri dönüşü olmaz. Sağlıklı da düşünemem.
JIN: Bu yüzden J-Hope'u sinirlendirmeyi becerenler ciddi anlamda kötü insanlardır.
V & JIMIN: Doğru.
Jungkook: Benim iyi yönüm ne eksiğim olduğunu çok iyi bilmem. Kötü yanım da demin söylendiği gibi yapmak istediğim bir sürü şey var. Şunu yapacağım bunu yapacağım derim; ama iki gün sonra hepsi geçer haha. Aynı anda birkaç şey yapmak istememem gerek.

10 Asia: Haha aşırı açgöz biriymişsin. Jin kırıcı laflara pek takılmam dedi.


JIN: Kendimi strese sokmam. Ertesi gün hepsini unuturum genelde. Tabii o an bayağı bozulurum; ama ertesi gün uyandığımda hiçbir şey olmamış gibi gelir. Kötü yönüm tam da bu... Ne kadar çabalasam da ertesi gün her şeyi unuturum.

V: Hahaha.
JIN: Çok stres yapmam ama diğer yandan da yaptığım her şey uçup gider haha.



10 Asia: Ya sen V?

V: Denemek istediğim birçok şey var. Sadece birazcık denesem bile yapamayacağımı düşündüğüm an vazgeçerim. Bir şeyin zor olduğunu düşünürsem yavaş yavaş hevesim kaçar. Zor bir şeyle karşılaşınca ilk başta gaza gelirim sonradan "Ay, yapamıyorum. Biliyordum. Kusura bakmayın." derim.



10 Asia: Peki saksafon?

JIMIN: (alkışlıyor) hahaha.
V: Saksafon çalmayı sevmiyorum; ama yine de öğrendim. Yani çalabiliyorum değil mi? (gülüyor). Rap Monster abi bir sürü şeyde yetenekli, bu yüzden ben de biraz gösteriş yapmak istedim ama çok zor.
Rap Monster: Bu taraftakiler (RM, Jimin) için hayat çok zor. Onlar (Jin, V) içinse basit. (Yani lay lay lom demek istiyor.)
JIN: Hayat benim için de zor bir kere! Haha.
Rap Monster: Öyle demedim. Yani ben bir şeyi öğrenmek istersem en baştan başlarım. Oyun oynayacaksam bile önce kılavuzu okurum. Zorluklarla karşılaşınca da sorunu nasıl çözebilirim onu düşünürüm. Ama siz... haha.
V: Ben farklıyım.
Rap Monster: Sürekli "Önce bir oynamayı deneyeyim. Abi, şu karakter daha mı iyi?" der. Siz ikinize özeniyorum.
Jungkook: Ben yarı yolda bırakırım.
V: Kötü bir huy aslında.



10 Asia: En uzun süre neyle uğraştın?

V: Saksafon. (gülüyor.)

Rap Monster: Üç sene! Kız arkadaşınla yakınlaşmak için bile kısa bir süre bu!
V: Üç buçuk sene. Ama haklısın.

10 Asia: Ama BTS'in önünde daha upuzun bir yol var! (yılmamanız gerek diyor)


BTS: Hahahaha.

Rap Monster: (V'ye laf atıyor) Üç senemizin dolmasına az kaldı.
JIN: Bir yıl, on ayımız kaldı!
V: Denemek iyidir.
Rap Monster: Belki de sen şimdiden sıkılmışsındır? Hahaha.

10 Asia: Hahaha çok açık sözlüsünüz. Zaten ancak böyle dürüst olursanız hiphop tarzınızı koruyabilirsiniz.


Rap Monster: Tabii, tarzımız bu...

V: Cidden dürüstüz!
Rap Monster: Bu tarzı sürdürmek istiyorum. Ama toplumda olsun, kendi içimde olsun, üstlenmem gereken çok fazla rol var. Bir şeyi sonuna kadar devam ettirmek istesem de diğerlerinin de sabrını düşünmem gerekiyor. Bu da bazen stres verici olabiliyor.
JIMIN: Ben başkalarını kandıramam zaten. Düşündüğüm her şey yüzümden okunuyor haha.
Jungkook: Ben de öyleyim.
JIMIN: Jungkook bayağı açık sözlü! (V ve Jungkook'u gösteriyor) Şu ikisi sevmedikleri şeyler konusunda çok kararlılar. (Fikirlerini kolay kolay değiştirmezler)
Rap Monster: Doğru.
Jungkook: Son zamanlarda kendimle ve müzikle ilgili pek çok sorunum oldu.
Rap Monster: Geç gelen ergenlik haha!

10 Asia: On sekiz yaşı
ndayken birçok şey hakkında düşünmen gerekir. Günlük yazarak düşüncelerinden kurtulan var mı aranızda? Kendi düşüncelerinizi paylaştığınız "Bangtan log"larınız olduğunu duydum. (Predebut BANGTAN Log - Türkçe AltyazılıDebut Sonrası BANGTAN Log - Türkçe Altyazılı)


V: Jimin önceden yazardı.
JIMIN: Bu yüzden benimle dalga geçerlerdi. Niye böyle bir şey yaptım bilmiyorum bile. Birkaç ay önce falandı. Galiba gün içinde hiçbir şey düşünmediğimden kendimi kötü hissettim. Çalışmalar iyi geçse bile "Uf, delireceğim." dediğim olur. Rap Mon abinin iyi konuşan ve derin düşünen biri olduğunu gördükçe ben de onun gibi olmam gerektiğini düşünmeye başladım. Bu yüzden bir hafta kadar kendimi günlük tutmaya zorladım. Şimdi buna ayıracak vaktim bile yok.
Rap Monster: Jin abi de yazıyor!
JIN: İki aydır günlük tutuyorum. İlk başta şarkı sözü yazarım demiştim; ama fark ettim ki zaman kaybı, ben de önemli şeyleri yazmaya başladım.
SUGA: Günlük değil; ama ben de kafama esen düşünceleri, duygularımı falan yazarım.
V: Ben sinirimi bozan şeyleri yazarım!
JIN: Ona günlük denmez!
BTS: Hahaha.

10 Asia: V ilginç bir kişiliğe sahip. Ama Danger ya da Boy In Luv'da sahnedeyken hislerini çok iyi ifade ediyor. Şu anki imajınla karşılaştırınca çok garip geliyor. Sahnedeyken neler düşünüyorsun?



V: Hiçbir şey düşünmüyorum. Diğer üyelerle uyum sağlamam gerekiyor bu yüzden sadece yapmam gerekeni yapıyorum.
J-HOPE: Doğal bir yetenek bu.
Rap Monster: Bir şey düşünmediğinden değil, ne isterse onu yapıyor.
JIN: (V'ye bakarak konuşuyor) Diğer üyeler sana sahip çıkmalı hahaha.
V: Daha önce de yapmak istediğim şeyler oldu; ama diğer üyeler beni durdurdu. We Are Bulletproof Pt. 2'de bunu yapmak istedim (Sol eliyle kılıç savurma hareketi yapıyor)
Rap Monster: Biraz hakaret eder gibi değil mi haha.
V: Hoş gözükmediği için yapmamam söylendi.
SUGA: Cidden bir sürü kendine has düşünceleri var.
Rap Monster: Yine de biz biraz el atınca ortaya güzel şeyler çıkarıyor haha.

10 Asia: V ile Jimin, ikisi de 1995 doğumlular. Ama karakterleriniz çok farklı. Nasıl yaşıt olabiliyorsunuz?


BTS: Hahaha.

JIMIN: Bana bir gün verin. Bu konuyu cidden düşünmem gerek. (gülüyor)

10 Asia: Hahaha bu çok uzun bir süre. Öyleyse başka bir soru soracağım. American Hustle Life'taki dans düellosunda rakibine "müziğe odaklan" dedin. Ne demek istedin?




SUGA: Dans, müziği vücudunla ifade etmektir. Jimin de bunu söyledi.

JIMIN: Dans konusunda pek iyi değilim; bu yüzden biraz utandım doğrusu. Ama dans benim için bir zevk. Hehe. Dans etmeye başladığım ilk zamanlar hocam müziği hissetmemi söyleyip duruyordu bana. Dansta en önemli birinci, ikinci ve üçüncü şey müziktir. Tamam, rakibim eğlenceliyli; ama kimse hiçbir his barındırmayan bir dansı izlemek istemezsiniz. Böyle bir rakiple karşı karşıya gelmek canımı sıktı o yüzden seslice söyledim.

V: Müziğe kulak vermemesine rağmen öyle dans edebiliyor! Kayıtteyken Jimin'i dans ederken pek göremezsiniz. Birazcık müzik duysun hemen bir dans uydurur. Ama kayıt sırasında iki saniye falan dans eder anca haha!

J-HOPE: O program çok eğlenceliydi.

10 Asia: Bugün gördüğüm kadarıyla siz birbirinden sürekli yeni şeyler öğrenen, takım ruhuna sahip bir grupsunuz. İleride insanlara göstermek istediğiniz başka neler var?


SUGA: Bu günlerde sahne performanslarımıza daha çok bir şeyler katmaya çalışıyoruz. Umarım ileride herkese müzik üzerinde ne kadar çok çalıştığımızı gösterebiliriz. Sonuçta biz "sonyeondan"ız (genciz), kendimizi geliştirmek istiyoruz. Umarım herkes bizi her gördüğünde değiştiğimizi düşünür, iyi yönde değişim. İnşallah ölene kadar, sürekli geliştiğimizi size gösterebiliriz.

Rap Monster: Umarım insanların görünce nefesinin kesileceği bir grup olabiliriz. Nereye giderseniz gidin yanınıza alabileceğiniz şey müzik olacaktır. Dürüst olmak gerekirse kendini sürekli dinletebilen ve gözlerinizi açmanızı sağlayan çok şarkıcı yoktur. İzledikleri/dinledikleri sadece birkaç saniyeyle bile insanların kalplerine dokunmuş olmak istiyorum. Umarım ki insanların hafızalarında sonsuza kadar yer ederiz.

10 Asia: Son olarak, Noel için özel bir şeyler yapacak mısınız?


Rap Monster: Lütfen biraz daha sabredin! Chuseok daha yeni geçti yani birden Noel'den bahsetmek biraz garip oldu. Ama ilahi falan yazmayız herhalde haha. Şimdiden yıl sonu performanslarımız için çalışmaya başladık. "Bu yıl çok çalıştık" demek için sahnede olmamız gerekir. Bunu yapabilmemiz için de şevkle çalışmamız gerek (gülüyor).

Yorumlar