Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [Ağustos/2014] moonROK'un AHL Mentoru Tony Jones ile Röportajı

Tüm Bölümler

BTSHip Hop kültürünü öğrenmek ve ilk reality programı olan 'American Hustle Life'ı çekmek için Temmuz'da Los Angeles'i ziyaret etti. Programdaki Hip Hop danışmalarından biri sanatçı-söz yazarı Tony Jones, BTS'e hip hop yeteneklerini nasıl geliştirebileceğini öğretti ve onları şehirde gezdirdi. BTS ile ilgili ilk izlemini sorduğumuzda; "Şey,  ilk kez sabahın altısında onları uyandırmak için gittiğimde tanışmıştık. Hepsi de yorgundu, etkilenecek bir şey yoktu. Ne olduğunu bildiklerini bile sanmıyorum, sadece büyük bir tatile geldiklerini düşünüyorlardı. Zor bir başlangıç oldu; ama yine de işbirliği yaptılar. Ondan sonra, 2 hafta boyunca birlikte çok güzel aılarımız oldu." dedi.


moonROK; Tony Jones ile  BTS'le çalışma deneyimi ve 'Jony' (Jimin + Tony) çifti hakkında konuştu.


moonROK: Bize biraz kendinden ve müzik hayatından bahset.
Selam millet, ben Tony Jones. Texaslıyım ve bir yıldır Los Angeles'ta yaşıyorum. Bir süredir müzikle ilgileniyorum. 2009-2010 yıllarında basketboldan sonra müziği ciddiye almaya başladım. Geçen yıl LA'a geldiğimde burada küçük bir grupla anlaşma imzaladım ve onlarla birlikte bir şarkı yaptık. Son zamanlarda başka şeylerle meşgul olduğumda stüdyoya pek girmiyorum. İleride daha büyük bir şirketle anlaşma yapmayı umuyorum ve çok yetenekli oldukları için BTS üyeleriyle tekrar çalışmayı çok isterim. Kendimi bir rapçiden daha çok, söz yazarı gibi düşündüğüm için bir gün kendi stüdyomun olmasını umuyorum.

BTS 'American Hustle Life' programına nasıl dahil oldun?
Aslında Kore takımı bana bu teklifle geldiğinde K-Pop müziğini ya da Kore müziğini hiç duymamıştım; bu yüzden BTS'i araştırdım. Sanırım ilk 'We Are Bulletproof Pt. 2'yu dinledim. 'Evet, kesinlikle (bunu yapacağım)!' dedim. Gerçekten yetenekliler ve harika bir gruba benziyorlar.

Onlara Hip-Hop'ı öğretmeden önce Hip-Hop bilgileri hakkında ne düşünüyordun? İşin zor muydu?
Bence Hip-Hop ve rap'i iyi biliyorlar. A$AP Rocky, Jay-Z, T.I. gibi birçok rapçiyi ve yeni çıkan tüm şarkıcıları biliyorlardı. Rap Monster ve Suga'nın rapini dinlerseniz fark edeceksiniz ki tarzları Amerikan raplerine benziyor. Şarkıları Korece; ama Amerikan tarzında söylüyorlar. Yapımcılarının kim olduğunu bilmiyorum; ama Amerikan beat'lerine müziği oldukça modern bir şekilde yapıyorlar. Bu işi iyi beceriyorlar.


BTS'i ilk defa We Are BulletProof' Pt. 2 klibinde gördüğünü söyledin. Peki onlarla bizzat tanıştıktan sonra ne düşündün?
O klibi izledikten sonra gerçekten çok sevmiştim. Kore'deki herkesin BTS gibi müzik yaptığını düşünmüştüm; ama sonra öyle olmadığını, BTS'in Kore'deki diğer sanatçı ve gruplardan farklı olduğunu (farklı müzik yaptıkları) anladım. Çok çalıştıkları için gerçekten İngilizce öğrenip gelseler burada müziklerini yapabilirler. Yeni çıkan 'Danger' şarkıları da gerçekten çok modern. 'I Like It' en sevdiğim şarkıları; çünkü Boyz II Men havası var. Bazıları gerçekten Amerikan kültürünü öğrenip hemen buraya geliyor. Diğer (K-Pop) grupları da araştırmaya başladım. B.A.P ve EXO dinlememi söylediler. Ama kararımı değiştirmedi. Ben BTS'in daha iyi olduğunu düşünüyorum. Onlarla çalıştığım için ön yargılı davranmıyorum. Sadece farklılar, daha fazlasını yapıyorlar.

Programın bir akıl hocası olarak, Hip-Hop'ın temel unsurları sence neler?
Hımm Hip-Hop şimdilerde çok değişti. Ben Beat Box, Break Dans, underground yarışmaları ve kaba beat ile başlamıştım. Lil Wayne ve Kanye West gibi oyunu değiştirdi. Şimdilerde auto-tune çok popüler. Hip-Hop'ın tek bir tanımı olmasa da genel anlamda sadece iyi müzik ve kafiyelerden oluşuyor. Şimdi bir Hip-Hop artisi olarak bence J.Cole harika biri. Güzel şeyleri şarkılarında konu eder, iyi söz yazar, auto tone'u çok kullanmaz. Bir beat'te sesleriyle kalabilen kişi bence iyi Hip-Hop yapıyordur.

Kore ve Amerika'nın Hip-Hop kültürü arasındaki herhangi bir farklılık ne?
Anladığım kadarıyla Kore'de rapi şarkılarla birleştiriyorlar. Henüz şarkı söylemeden (vokallerin olmamasından bahsediyor), dans etmeden; sadece rap yapan (Koreli) bir sanatçısı duymadım. Yine de belki de yeterince dinlemediğim için duymamışımdır.

Kore'de, idol -yani şarkı söyleyen, dans eden, uyumlu kıyafetler (konsept kıyafetleri) giyen ve bir şirket altında çıkış yapanbir gruptaysan Hip Hop yapamazsın ya da yaptığın hip hop sahtedir; diye bir düşünce var. Bu konu hakkında ne diyorsun?
Kore'nin ana akım kültürüne saygı duymalısınız; çünkü bu oranın kültürü. Yüzlerinde makyajları var diye, yaptıkları Hip-Hop veya rap değil ya da sahte diyemezsiniz. Piyasaları böyle istiyor. Rap Monster aralarındaki en iyi rapçi. Orada şarkı söyleyebilir, dans edebilir ve yüzlerine makyaj yapabilirler. Yine de bu farklı bir kültür.

B-Free ile yapılan röportaja gelirsek, sanırım Rap Monster; makyaj yapmak ve dans etmek zorunda olduğu içiK-Pop ve Hip-Hop yapmak konusunda kararsız olduğunu anlatmaya çalışıyordu. Ama bence farkı anlaması çok güzel. Amerika'da bir Hip-Hop sanatçısın dans edip makyaj yapması alışılmadık bir durumdur, sanırım B-Free de bu konudan bahsediyordu. Tüm bunlara rağmen Rap Monster ve Suga gerçekten rap yapabiliyorlar; makyaj yapmaları bu durumu değiştirmiyor.

BTS Amerikaya gelince, herhangi bir kültür şoku yaşadı mı?
Çok fazla bir şey söyleyecemeyeceğim; çünkü bazıları gelecek bölümde yayınlanacak. Ama üyeler kızlarla konuşamıyor ve onlara yaklaşamıyorlar. Kore eğlence sektörüilişki konusunda çok katı olduğunu biliyorum. Bu yüzden, onları kızların önüne koyduğumuz zaman, çok utandılar ve ne yapacağını şaşırdılar. Onlara kızlarla nasıl kaynaşacaklarını öğrettik ve bu benim favori bölümlerinden birisi oldu. Onlarla gerçekten gurur duydum.    
Çocuklardan ziyade, sanırım kültür şoku yaşayan bendim. Birbirlerine dokunmaları falan onlar için farklı anlama gelen şeyler değil. Bir gün odaya girdiğimde Suga'nın V'ye boyun masajını yaptığı ya da Jimin'iJungKook'a samimi bir sırt masajı yaptığını gördüm ve personellere; 'Neler oluyor?' anlamında baktım. (güler) Sanırım orada bu durum yanlış yorumlanmıyor; ama burada o şekilde şeyler yaparsanız... insanlarıne düşüneceğini bilirsiniz.


Bir akıl hocası olarak, onlara neler öğrettin? Nasıl öğrenciydiler? Onlara en kolay/en zor öğrettiğin şeyler nelerdi?
En eğlenceli kısmı onlara İngilizce öğretmeye çalışmaktı. 'Turn up' gibi bazı kelimeleri öğrettik. Warren G'nin evine gittiklerinde söyledikleri 'What's popping?' cümlesini de biz öğretmiştik.
Oh, 'dope (mükemmel ötesi)' kelimesini öğretmiştik ve bunun hikayesi çok komik. Bir gün Nate ve ben o konuyu açtık ve yapımcılardan biri neredeyse aklını kaçıracaktı. “Hayır, dope diyemezsiniz!! Dope uyuşturucu demek!!” dedi. Ama bilirsiniz, dope aynı zamanda “cool (havalı)” anlamına da geliyor; bu yüzden bizim için komikti.
Bir keresinde J-Hope'a Migos'un Versace tarzı gibi rap yapmayı öğrettiğimi hatırlıyorum. Çünkü burada bu çok popüler; ama beklediğim kadar iyi gitmemişti.(güler)

Diğer taraftan, sen hiç Korece öğrenebildin mi peki?
Programda yayınlanacak mı bilmiyorum; ama V bana çok Korece öğretti. Sanırım kötü kelimeler de öğretti. (güler) 'annyeong haseyo'nun 'Merhaba' anlamına geldiğini biliyorum. Sonra bana 'bikkyeo yo' gibi bir şey öğretti. Anlamı da 'Çekil önümden'. (güler) Yarım saat içinde bunun gibi rastgele bir sürü cümle öğrettiler; umarım bir kısmı yayınlanır.

Peki program tamamen gerçek mi yoksa yazılmış (*senaryo olan) kısımlar da var mı?
Oldukça gerçek. Artık programda olmadığı için Dante hakkında konuşabilirim sanırım. Birkaç kişi bana Dante'nin nereye gittiğini sordu. Aslında gerçekteiyi biri; ama programdan ayrıldı. Bir sorun olduğunu sanmıyorum; ancak 2. bölümü izlediyseniz, sertti. Dante'yi seviyorum; ama çocuklara karşı sertti. Suga ve Jin'in hocasıydı; ancak iyi anlaşamadılar ve yarışmayı bitirmeyi istemediler. Sebebini bilmiyorum ama sanırım aralarında bir gerginlik olmuş ve çocuklardan birine bir şey fırlatmış. Genel olarak düşünürsek, çocuklar gerçekten itaatkar, söylediğim her şeyi dinlediler ve her görüşe açıktılar. Dante iyi biridir; yani ne olduğunu bilmiyorum. O genelde böyle biri değildir.

Jiminle iyi anlaşıyor gibisiniz. Neler olduğunu bizimle paylaşır mısın?
Cevap veremediğim birçok şey var; çünkü hayranlar bizi yakıştırıyor ve öyle bir şey yok. Ben sadece ona 'ChimChim' lakabını buldum ve bunu nasıl bulduğumu bile bilmiyorum. O bir birey olarak çok çekici biri. Bence kızların dikkatini nasıl çekeceğini iyi biliyor. Şarkı söyleyebiliyor ve dans edebiliyor. Onda kendi gençliğiminden bazı şeyleri görüyorum.. Gerçekten onu küçük bir erkek kardeş olarak görüyorum. Diğer çocukları da seviyorum; ama Jimin ile daha samimi olduğumuzu düşünüyorum. Program boyunca, hep birbirimizin yandaydık.
Aslında ben en yetenekli üyeniJungkook olduğunu düşünüyorum; çünkü o aralarında en küçük olanı. 16 yaşında; şarkı söyleyebiliyor, dans edebiliyor ve rap yapabiliyor ve bunların hepsini çok iyi yapıyor. J-Hope inanılmaz dans ediyor, süper bir dansçı. Rap Monster ve Suga süper rap yapıyorlar. Ve Jin ile Jimin de süper şarkı söylüyor. Ama Jungkook bunların hepsini yapabiliyor. Fakat soruya gelecek olursak, (Jimin'i) gerçekten bir birey olarak çok seviyorum ve göz kırparak performans sergilerken, tüm hayranları memnun ediyor. Çok pozitif bir kişiliği var.


moonROK okurlarımıza son mesajın nedir?
Çocuklarla çalışırken gerçekten iyi bir zaman geçirdim. Onları küçük kardeşlerim olarak görüyorum. Gelecekte de birlikte yeniden çalışacağımıza eminim. Benim için 1 numaralar  ve yakında Kore'de de 1 numara olacaklar. Bu arada, Jimin ve ben gay değiliz. (güler) Bu bir abi-kardeş ilişkisi.



 Hayran Soruları!

1 kelime ile Bangtan üyelerini anlatın. (soran @lisaphan)
Rap Monster ile başlayalım. Lider diyeceğim.
J-Hope: Pozitif. Tam anlamıyla her zaman sırıtıyor, sahnede... her yerde. Çok iyi biri.
JungKook: Yetenekli. En küçük üye olduğu için eyetenekli olanın o olduğunu düşünüyorum. Sadece 16 yaşında; ama şarkı söyleyebiliyor, dans edebiliyor ve rap yapabiliyor hem de bunları çok iyi yapıyor.
Jimin: Jony? (güler) Hayır, espri yapıyorum. Sevimli/Çekici. Göz kırparak performans sergilerken, herkesi memnun etmeyi çok iyi biliyor.
V: Eğlenceli. Sadece çok eğlenceli biri. Biraz garip; ama daha ilk günden odak noktası olaJimin bile değil oydu. İngilizce konuşmaya, sosyalleşmeye ve herkesle video oyunları oynamaya çalışmıştı.
Suga: Tabiki de swag! O gerçekten havalı biri. Rap Monster herhangi bir rapçiyi yenebilir; ama Suga'n tarzı farklı... swag yani. Amerikalı rapçi tarzında rahat/geniş bir biri.
Jin: Hoş olduğunu söylemek istiyorum, kulağa basit gelse de. Çok sevimli ve her yönden hoş bir biri.

BTS'den öğrendiğin bir şey var mı? (soran @pd_nimXI)
Nasıl pozitif kalabileceğimi öğrendim bence. Kimsenin görmediği zorluklar yaşıyorlar. Biz gidip biraz uyuyorduk; fakat onların sabahın beşine kadar çalıştıklarını duydum ve biz de onları sabahın yedisinde her gün uyandırmak zorundaydık. Bir bölümde yorgunluktan gözlerini bile açamadıklarını göreceksiniz. Kore'de bu durumu yaşayan birçok çocuk var. Her zaman prova yapıyorlar, dans ediyorlar, şarkı söylüyorlar, rap yapıyorlar ve çok çalışıyorlar. Gerçekten bunu takdir ediyorum.
Bu bana tuhaf geliyor; çünkü Amerika'da ne istersen yaparsın. Underground yapabilirsin ve bir şirkete bağlı olmak zorunda değilsin. Macklemore ve Ryan Lewis her şeyi kendileri yaptı; ama Kore'de, böyle yapmak oldukça zor. İnce eleyip sık dokuyorlar ve bu konunun iyi üstesinden geliyorlar.

BTS ile favori anın hangisi? (soran @kooly721)
BTS ile olan kesinlikle favori anım... Troubador şovungitmemiz. Büyük ihtimalle oradaki ebüyük iki fan Nate ve bendik. Bağırmıştık ve sesimiz kısılana kadar çığlık atmıştık. Geçtiğimiz iki haftada bizimle birlikte öğrendikleri her şeyi ortaya koymaları gerçekten harikaydı ve sahnede gerçekten her şeyi gösterdiler.


Türkçe Çeviri: Taeyaren@BTSTurkey

Düzenleme: Golden_v@BTSTurkey
Kaynak/Soruce: Moonroknews

Yorumlar