Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [27.08.2014] Oricon Style Vol. 15 BANGTAN Röportajı

Tüm Bölümler

En havalı ve en değersiz hissettiğiniz anlar…!?


Oricon: Attack Of Bangtan/Rise of Bangtan (Jap. Ver.)'da “çok keyifli” diye bir söz geçiyor. En havalı ve keyifli olduğunuz an ne zamandı?

V: Bence en havalı olduğum an geçen yıl Rookie Ödülü’nü kazandığımız zamandı.
BTS: İyi söyledin~ (alkışlarlar)
V: Ayrıca Japonya’da çıkış yaptığımız zaman!
BTS: İyi söyledi~ (alkışlarlar)
V: Ve…
Jimin: Daha var mı?
V: Bir tane daha var.
Jimin: Öyleyse lütfen söyle.
V: Kore’deki geri dönüş sahnemiz/performansımız.
Jimin: Güzel! V gerçekten çok yakışıklı (güler).
V: Teşekkürler! Peki sence Jimin?
Jimin: No More Dream'de, hyungların sırtına bastığım bir kısım var, bence en havalı olduğum an, o zaman. 
Rap Monster: Bunun sebebi hyunglarının sırtına bastığında iyi hissediyor olman, değil mi? (güler)
Jimin: Hayır hayır, sadece havalı olduğumu düşünüyorum.
J-Hope: Açıklama yapma, Jimin’den bahsediyoruz, şüphesiz hyunglarının sırtına bastığı için (güler).
Jimin: Hyunglarım tarafından kızdırıldığımda, Jungkook hemen onlara katılır ve benimle alay eder, gerçekten de haksızlığa ve saldırıya uğramış gibi hissederim (güler).
Oricon: Saldırıları önleyemiyorsun.
Jungkook: Çok üzülme (güler).
Jimin: Ben iyiyim (güler).

Oricon: Peki ya Jin?

JIN: Ben her zaman havalıyım (güler).
BTS: Ohh~!!
JIN: Çünkü bence her zamakendime güvenmeliyim.
Oricon: Bu ‘kendine güven’i BTS’e katılmadan önce mi geliştirdin?
JIN: Daha önce bu konu hakkında çok düşünmüyordum. Kendine güvenmeyi çok da büyük bir mesele olarak görmüyordum. Ama BTS’in çıkışı için hazırlanırken, zihinsel olarak yavaş yavaş bunu geliştirmeye başladım.

Rap Monster: Gerçekten de çok iyi müzikler yaptığımda (havalı hissediyorum). Ayrıca büyük bir sahnede olduğum zamanlarda.
BTS: Ooh-!!
V: Bu doğru.

SUGA: Bence en havalı olduğum an sahnede olduğum zamanlar.

Jungkook: Derse gittiğimde.

J-Hope: Bence, şu an, tam şu anda. En havalı olduğum anım bu an!
BTS: ……
J-Hope: Neyiniz var çocuklar, neden hiç tezahürat etmiyorsunuz? (güler)
V: Çünkü yanlış anlamış gibi görünüyorsun (güler). 
J-Hope: Hiç de bile, en havalı olduğum an şu an!! Çünkü hala bir erkek (adam) olma sürecindeyim.
V: J-Hope’un tam tersini düşünüyorum. Şu an gayet değersiz (sıradan) hissediyorum. Bugünkü yüz; benim yüzüm değil (Ç/N: Normaldekinden farklı olduğunu kastetmiş).
Jungkook: Bu doğru değil, normalde olduğundan farklı görünmüyorsun.
V: Hayır! (vurgular) Bugün kondisyonum iyi değil. Çirkinim (güler).


Oricon: Peki, kendinizi değersiz hissettiğiniz zamanlardan bahseder misiniz?

JIN: Zorluklarla karşılaştığımda.
Oricon: Zor zamanlar yaşadığınızda, bu zamanların üstesinden gelmek için bir yönteminiz var mı?
JIN: Hiçbir yöntemim yok; ama her şeyi denemek en iyisi ve eğer üstesinden gelemiyorsan; yalnızca biraz dinlenmelisin. Sorunları unutana kadar dinlen (güler). Aynen bu şekilde, her şey kendi kendine çözüme kavuşacaktır.

J-Hope: Hiçbir şey yapmadığımda çok değersiz hissediyorum. Pratik veya müzik yapmadan, yalnızca yurtta uyuduğum zamanlarda. Dinlenme günlerimizde, dışarıya çıkıp keşif yapmayı deniyorum. Ama her şey bittiğinde, çokça dinleniyorum.

Jungkook: Ben tıpkı J-Hope hyung gibiyim. Sanırım en değersiz hissettiğim zaman; çok zamanım olduğunu bilmeme rağmen, yine de hiçbir şey yapmayıp yatağın içinde dönüp durduğum zaman

SUGA: Ben müzik yaptığımda (değersiz hissediyorum). Özellikle de şafak vaktine kadar çalıştığımda, umarım hiç kimse benimle karşılaşmaz (güler).
V: Eğer görülürse bu gerçekten de kötü olur (güler).

Rap Monster: Ortada başkalarının kolayca çözebileceği bir sorun olsa da, ben bunu bir karışıklık olarak düşünürüm. Bu hızlı ve sorunsuzca çözülebilecek bir problem olsa da, en değersiz olduğumu hissettiğim anlar, böyle zamanlar.
Oricon: Bu mantık zenginliği. 
Rap Monster: Böyle karışık düşünceler tıpkı  iki ucu keskin kılıç gibi. Bu, benim dünya hakkındaki görüşüm. Bu benim yakışıklı olmadığım zamanlardaki dayanağım.

Oricon: Japonya’da çoktan çıkış yaptınız, denemek istediğiniz bir şey var mı?

J-Hope: Burası benim kısmım (güler). Daha önce de söylediğim gibi, Seungri sunbae’yi seviyorum dolayısıyla onun Japonya’daki birçok aktivitesini izledim. Seungri sunbae gibi, hem Japonya’da hem Kore’de aktif olan bir sanatçı olmak, eğlence programlarına katılmak ve birçok alanda kendimi geliştirmek istiyorum.

V: Performans sergilemeye devasa bir ilgim var, bir filmde yer almayı denemek istiyorum. Okul hayatına paralel sahnelerde, ana karakterin arkadaşı olmak istiyorum. Ayrıca bir casus rolünde oynamayı da isterim.

Jimin: Dans etmek ve şarkı söylemek dışında denemek istediğim bir şey yok! Çünkü bu iki şeye odaklanmak istiyorum. 
SUGA: Çok havalı~!
Jimin: Bu doğru, ben havalıyım!
V: Hiç de bile, çok çirkinsin (güler).
Jimin: Öyle bir şey yok. 

SUGA: Benim de denemek istediğim bir şey yok. Ama eğer söylemem gerekirse, fotoğrafçılığı denemek istiyorum. Sahne ve müzik videosu yönetmeni olmayı denemek de istiyorum. 
Oricon: Basitçe söylemek gerekirse, müziğe ilişkin her şeyi denemek istiyorsun, değil mi?
SUGA: Bu doğru, hedefim kapsamlı bir içerik yaratmak.

Rap Monster: Trend modayı bulmak için farklı şehirlere seyahat etmek istiyorum. Değişik türde giysiler giymek istiyorum. Ayrıca, içinde rap olmayan, sadece vokalden oluşan bir şarkının yapımcılığını yapmak istiyorum.
Oricon: Ama eğer şarkıda rap olmazsa, “Rap Monster” (isminin) püf noktası biraz zayıflardı.
Rap Monster: Bu benim şarkım olduğu sürece, içinde rap olmasa da düşüncelerimi açıklayabilirim. Basitçe açıklamak gerekirse, değişik müzik türlerinde şarkılar yapmak istiyorum.

Oricon: Yapımcılığını yaptığın şarkıların genelde melankolik bir havası mı oluyor? 
Rap Monster: Bence açıklamak istediğim duyguyu belirlediğimde bunu doğrudan şarkıya yansıtabiliyorum. 
Jimin: Bu doğru, başta biraz kafamız karışıyordu (güler).
Rap Monster: Eğer şarkı çok hüzünlü olursa, çok kötü olurdu. Bu yüzden, neşelendirici/cesaret verici şarkılar yapmaya çalışıyorum.

Jungkook: Değişik müzik aletlerini denemek istiyorum. Son zamanlarda gitar çalmayı öğreniyorum, kendi kendime öğreniyor olmama rağmen hala çok da iyi çalamıyorum. İlk olarak kendimi gitar çalma konusunda gelişmek istiyorum.

JIN: Bir hafta boyunca Kore’de seyahat etmek istiyorum.
Oricon: Ne? Seyahat mı?
JIN: Evet. Bu ne kadar sürer bilmiyorum; ama valiz olmadan, yanıma sadece para alarak gezmek istiyorum. Kesinlikle “O kadar fakirim ki yemek bile yiyemiyorum.” durumuna düşemem (güler).
Oricon: Yani hiç müziğin olmaması sorun değil mi?
JIN: Hayır, müzik önemlidir. 
Jimin: Peki ya cep telefonun?
JIN: O da önemli (güler). Kuklalıkla birlikte, bu ikisi bir set.
Rap Monster: (Aslında çok şey götürüyorsun,) Jin hyung yalan söylüyor (güler).
JIN: Ama başka bir şey götürmeyeceğim. Şu sıralar programımız çok yoğun o yüzden şansım olmayabilir, eğer vaktim olursa kesinlikle denemek istiyorum. 
SUGA: Bu, bir yılını alacak; değil mi?
JIN: Bir yıl yeterli! Beraber gitmek ister misiniz?
Hepsi: Kesinlikle olmaz-!!
Jungkook: Hyung, lütfen kendin git (güler).
JIN: …Tamam, anladım. Hiç kimse benimle gelmek istemiyor, bu çok yalnız olsa da, kendi kendime en iyisini yapacağım~!
J-Hope: Yolda senin için tezahürat yapacağız~!
Jimin: Evet. Seni ziyaret ederken lezzetli yemekler getireceğiz!
V: Ama Jin hyung bir yıl boyunca yurtta olmazsa, lezzetli yiyecekler yiyemeyiz! 
J-Hope: Bu doğru!
Jimin: Bu bir sorun. Öyleyse hyung gitmemeli (güler).
JIN: Ben yurtta değilken yemek yapmak için çok çalışın. Böylece benim varlığımın önemini anlayacaksınız. Ben BTS’in en büyüğüyüm, yalnız olsam da sonuna kadar katlanmam gerek!
Hepsi: Hyung çok havalı-!!


Türkçe Çeviri: Dusty@BTSTurkey
Düzenleme: Golden_v@BTSTurkey
Eng. Trans: bts-trans

Yorumlar