Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [31.07.2014] MCM Buzz BANGTAN Röportajı (Berlin)

Tüm Bölümler

Bangtan Boys, rap yapmak, dans etmek ve şarkı söylemek gibi birçok yeteneği bünyesinde barındıran 7 gençten oluşan bir grup. Grup üyeleri -Jin, Rap Monster, Suga, J-Hope, Jimin, V ve Jungkook- BigHit adlı şirket altında 2013 yılının Haziran ayında "2COOL4SKOOL" mini albümünden "No More Dream" ile çıkış yaptılar. Ardından Eylül ayında çıkardıkları 2. mini albümleri "O!RUL8,2?" ten "N.O." ile Golden Disk Ödülleri'nde En İyi Yeni Çıkış Yapan Sanatçı ödülünü kazandılar.

BTS, geçtiğimiz günlerde (röportajın yapıldığı zamanda) No More Dream ve Boy In Luv şarkılarının Japonca versiyonları ile Japonya'da çıkış yaptı. Ayrıca Japonca albümde 2COOL4SKOOL ve O!RUL8,2? albümlerinden şarkıların Japonca versiyonları bulunuyor.

Geçtiğimiz yıl SBS MTV kanalında yayınlanan Rookie King: Channel Bangtan adlı varyete şovlarının yanı sıra şu sıralar yayınlanan American Hustle Life adlı bir programları daha var. AHL'da üyeler Amerikan tarzı hip-hop yaşantısının nasıl olduğunu öğreniyorlar.

Çıkışlarının üzerinden henüz 1 yıl geçmiş olmasına rağmen Bangtan'ın bu kısa sürede birçok başarı elde etmiş olduğunu söylememek haksızlık olur.
Berlin'deki "RWEL8" hayran buluşmalarının basın toplantısına katıldıktan sonra onlarla güneşli güzel bir alanda buluştuk. Onlarla tanışmadan önce, her ilk kez röportaj yapacağım insanlarla olduğu gibi, gergindim. Ama hem grup üyeleri hem de onlarla beraber çalışan ekibin uzun yıllardır arkadaşımızmış hissi verdikleri röportajımız son derece neşeli bir ortamda gerçekleşti.  


Jin, hayranların arasında internette bazı yemek tariflerini paylaştıktan sonra grubun şefi ya da grubun annesi olarak tanınmaya başlandın. Hiç kendi yemek kitabını çıkarmayı düşündün mü? En sevdiğin yemek nedir?
Jin: Sanırım yemek kitabı çıkarmak zor olur, ayrıca ben bu tarifleri hayranlar için blogda paylaşmaya devam etmek istiyorum. Sağlıklı yemekleri severim, salata ve tavuk gibi, ama grup üyeleri için pişirdiğin yemekler tam olarak benim tarzım değil.


Rap Monster, grubun lideri olarak sana daha çok sorumluluk düşüyordur. Bir lider olmanın en zor şeyi nedir?

Rap Monster: Yedi kişiyi idare edip, üstesinden gelmek zor. Üstelik hepimiz bir aradeyken öncülük etmek gerçekten daha da uğraştırıyor.


Bangtan Bomb videonuzda (Haydi BTS'in Sınırlarını Test Edelim) J-hope en çok korkan üyeydi. Hiç büyük bir korkun var mı?

J-Hope: Yeni programımız "American Hustle Life"dan sonra daha da korkak olduğumu düşünmeye başladım. Çok fazla şeyden korkarım, özellikle aniden şok olduğum zaman bu biraz korkutucu oluyor ve ben gerçekten 'birden önüne atlamak' gibi şeylerden hoşlanmıyorum.


Suga çektiği fotoğrafları paylaşarak hayranlara fotoğrafçılık yeteneklerini gösterdi. Birçok idol kendi fotoğraf albümünü yayınlıyor. Senin de böyle bir düşüncen var mı?

Suga: Fotoğraf çekmeyi ve blogta ya da diğer sosyal medya hesaplarımızda paylaşmayı seviyorum. Ama henüz bir fotoğraf albümü oluşturmanın uygun olduğunu sanmıyorum. Üzerinde daha çok çalışıp ve fotoğrafçılık hakkında daha çok şey öğrendiğim zaman düşünebilirim. Ama şimdilik blogtan paylaşmak yeterli.



Jimin grubun dansçısı olarak biliniyor ve paylaştığın her videoda dans ettiğin görünüyor. En sevdiğin dans stili ve dans hareketi nedir?
Jimin: Sevdiğim çok farklı dans var, popping, hip-hop ve urban dans gibi. Yine de en sevdiğim dans "We Are Bulletproof" da yaptığımız silah hareketi.


Just One Day (Appeal Version)” dans pratiği videoları sırasında V'in kayıt boyunca güldüğünü gördük. Bu kadar gülmene sebep olan neydi? Çok eğlenmişsin gibi görünüyor.

V: Çekimler sırasında Jimin, Rap Monster ve J-Hope'un yaptıkları yüz ifadeleri yüzünden çok güldüm. Kendimi durdurmaya çalıştım ama başarılı olamadım.




Bu soru Jungkook için. Bir yıl gibi çok kısa bir sürede adınız artık dünya çapında da biliniyor. Gelecekte kendini nerede görüyorsun ve o zamana kadar neleri başarmayı amaçlıyorsun?

Jungkook: Bizi çok sevdiğiniz için ve bu kadar kısa sürede çok çalıştığımızı bildiğiniz için teşekkürler. Hayatım hakkında çok şeyi merak ediyorum ve gelecekte diğer alanları keşfetmeye ve yeni şeyler öğrenmeye meraklı olmaya devam edeceğim.


Rapçi, vokalist ve dansçı olarak belirli geçmişleriniz var. Eğer grubun başka bir üyesiyle konumunuzu değiştirecek olsanız kim olurdu ve neden değiştirirdiniz?

Suga: J-Hope ile değiştirmek isterdim çünkü o ne isterse yapar ve parlar. Ayrıca eğlenceli ve gerçekten iyi dans ediyor.
J-Hope: Rap Monster ile değiştirmek isterdim çünkü o havalı hoş bir çocuk. Harika rap yapıyor ve İngilizcesi de bir o kadar harika.
Rap Monster: Jungkook ile değiştirmek isterdim çünkü grup içinde vokal olmayı denemek isterdim.

Bangtan Bomb videoları aracılığıyla, hayranlara nasıl yaşadığınız gösteriyorsunuz. Peki bir grup ya da birey olarak herhangi bir Kore eğlence programına katılsaydınız hangisini seçerdiniz?

J-Hope: Reality programları ya da kendi programımızı hazırlamamıza izin verecek bir program isterdim. American Hustle Life gibi.

Running Man programı hakkında ne düşünüyorsun? Avrupa'da çok popüler. Katılmak ister miydin?

J-Hope: Hayır, yorulurum, yorulurum ben. (Bangtan, J-Hope'un soruya karşılık nefes nefese kalışını ve abartılı el hareketlerini gülerek izliyor.)


Herkesin bugün burada olması için ilham verenleri vardır. Eğer sizi daha da ileriye gitmeye teşvik eden ve hayellerinizin peşinde koşturacak bir ilham kaynağınızı söyleyecek olsaydınız bu kim olurdu?

Rap Monster: Kanye West, Nas, hepsi de olurdu. Çünkü onlar inanılmaz rap yapıyorlar.
Jin: Kanye West, evet.
Suga: Bana ilham veren birçok kişi var.  Ama ben Hip-Hop kültürünü Kanye West ile öğrendim.
V: Evet, aynen, aynen!


Kore müzik sahnesinde müziğin yeni nesillerinde müzik ve moda stili başladı. Peki siz şu sıralar ne tür şarkıları dinliyorsunuz? Dilinize dolananlar?

Rap Monster: Kendrick Lemaar ve Ab-Soul'i biliyor musunuz? Bir de Trey Songz'un yeni albümü çıktı.
V: Ve Tenashar.
Jin: Ve Chris Brown.




Samimi sohbetimizden sonra çocuklar grup fotoğrafı çektirmek için duvara dizildi. Biz saçma bir poz verin diyene kadar onlar güzelce prova yapıp profesyonelce poz verdiler. Sonra da istediğinizi yapabilirsiniz deyince etrafı kahkahalarla doldurarak kendileri gibi pozlar verdiler.
İyi akşamlar diyerek eğildiler. Onlarla sadece yarım saat konuşabilmemize üzüldüm. Haklarında konuşmak istediğim kendi hikayeleri vardı ve onlarla tanıştığımızda bizim rahat ve mutlu olmamız gibi, onların da bizimle tanışırken öyle olduğu görünüyordu.

BTS ile röportaj için bize zaman ayıran BigHit Entertainment'e teşekkür ederiz...

Röportajdan diğer fotoğraflar için ---> MCM Buzz Facebook Sayfası (Bangtan Boys In Berlin)



Çeviri: taeyaren@BTSTurkey
Düzenleme: Zimbiyan@BTSTurkey
Kaynak/Source: mcmbuzz

Yorumlar