Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [TEMMUZ/2013] BTS Mwave Röportajı

Tüm Bölümler
~ 1. BÖLÜM~

BTS çıkış yapalı 1 ay olmuş olabilir; ama 7 kişilik idol grup şimdiden K-Pop dünyasında yer edindi ve hatta yabancı hayranların da dikkatini çekmeyi başardı.




-Çıkışınızla ilgili en çok hatırladığınız nedir?

Rap Monster: SBS Inkigayo'ya giderken, yayın binasının önünde bir pankart gördüm. Hayranlar bizi desteklemek (bize tezahürat etmek) için kocaman bir pankart asmışlardı. Çok şaşırmış ve mutlu olmuştum. Afallamıştım çünkü daha çıkışımızı yapalı sadece birkaç gün olmuştu.

JIN: MNet'in M Countdown programında çıkışımızı yaptık. Prova sırasında koreografiyi çok karıştırdığım için çok üzgündüm. Bekleme odasına döndüğümüzde gözlerimde yaşlar vardı. Diğer üyeler benim yüzünden zor anlar yaşayabilir diye endişeliydim. Ama asıl performansta bir sorun yaşamadık ve rahat bir şekilde nefes verebildim.



V: Çıkış yaptığımız hafta mini bir hayran buluşması düzenledik, en çok hatırladığım bu. Açıkçası, yeni çıkış yapan rookieler (çaylaklar) olduğumuz için, "Çok hayran gelir mi?" diye endişeliydim. Endişeliydim; ama beklediğimden daha çok hayran bizim için bekliyordu, bu yüzden çok şaşırdım. (Bu hayran buluşması) Bir saatten az sürdü, konuştuk ve birlikte fotoğraf çekildik.


-Birçok Mwave okuyucumuz BTS imzalı CD bölümünün yorum kısmına, "Grup çıkış yapmadan önceden beri grubun hayranıyız." yazmış ve bunda blogunuzun etkisi büyük gibi görünüyor. Neden blog yazmaya başladınız?


Rap Monster: Çıkış yapmadan önce freestyle rap ve mixtape yapıyorduk. Bunu yaparken, bunun aracılığıyla hayranlarımızla iletişim kurmanın eğlenceli olacağını düşündük. Yaptığımız şarkıları paylaştık. Ayrıca üyeler bireysel ilgi alanlarıyla ilgili şeyler de paylaştı. Örneğin, Jin hyung yemek yapmayı sever. Biz de pişirdiği yemeğin fotoğrafını çekip bloga yükledik. Suga, ses ekipmanlarıyla ilgili görüşlerini yazdı. BTS'nin dans ustası J-Hope, bilgi ve sokak dans videolarını paylaştı.



Jimin: Bir gün boyunca yaptıklarımızı kameraya alır "Bugün işte bunları yaptık" diye hayranlarla paylaşırdık. Başlarda kamerayla tek başına konuşmak gerçekten çok garipti; ama sanırım bu konuda daha iyi olduk.


JIN: Son zamanlar, No More Dream performansımızı izleyip hayranımız olan insanlar, blogumuzu sık sık ziyaret ediyor ve geçmişte paylaştığımız video ve yazılarımızı beğeniyor. Blog, eğitim zamanlarımızdan bu zamana kadar geçmişimizi özenle saklayan, çok değerli bir yer.

-Yabancı hayranlarınız çok fazla. Gitmek istediğiniz bir ülke var mı?


J-Hope: Sadece bir ülke seçmek zor. Blogumuzu açtığımızdan beri, Avustralya, Meksika, İspanya, Japonya ve birçok farklı ülkeden hayranlar bize destekleyici mesaj gönderiyor. Hepsiyle tanışmak istiyorum!


V: Twitterı tüm grup üyeleri kullanıyoruz ve bu çok gariptir ki birçok yabancı hayran bizi takip etmeye başladı. Bizi nasıl duydular ve beğendiler, bu çok ilginç.



~2. BÖLÜM~

BTS’nin şu anda idol dünyasındaki en iyi rookie gruplardan biri olmak konusunda çok hızlı olması hiç de sürpriz olmadı.

Bir rookie grubunda hiç rastlanılmaz ama çıkış albümleri 2 Cool 4 Skool’un içindeki şarkı sözlerinin hepsini grup üyeleri yazdı.
Daha önce çıkışları ve yurtdışında da çok sevilmeleriyle ilgili sohbetimizden sonra onlara şarkı yazma süreci hakkında sorular sorduk ve bu özel röportajımızda sahne dışında nasıl olduklarını gördük.



-Albümdeki şarkıların sözlerini üyelerin bizzat yazdığını duyduk. No More Dream’in sözlerini nasıl yazdığınızla ilgili biraz konuşabilir misiniz?

Rap Monster: Çıkış şarkımızın sözlerini yazarken çok zorlandım. Suga hyung ve ben daha çıkış yapmadan şarkı sözleri yazıyorduk; ama sanırım daha önce hiç No More Dream’in sözlerini yazarken zorlandığımız kadar zorlanmamıştık. Açıkçası müziğin yapmak istediğim şey olduğuna karar vermeden önce bir hayalim yoktu. Sadece iyi notlar alırsam, övüleceğimi bildiğim için çok çalışırdım ve bu hoşuma giderdi. Benim gibi olanlara “Hayalin ne?” diye sormak istedim.


J-HOPE: Üyelerle bir araya geldik ve hangi konu hakkında yazmamız gerektiğini konuştuk. Yaklaşık 50 farklı konu bulduk. En çok anlatabileceğimiz, kendi deneyimlerimiz olan ve bizimle ilgili olan hikayeyi seçmeye sıra gelince, konu 'okul' ve 'hayaller' oldu.

SUGA: Küçüklüğümden beri hayalim müzik yapmaktı. Ama çevreme arkadaşlarıma baktığımda hayallerinin ne olduğunu bilmeden, okuldan eve git gel yapan bir döngüye girmiş çocuklar gördüm. Bu arkadaşlara, yapmak istediklerinin ne olduunu, hayallerinin ne olduğunu sormak istedim.




-Birçok kişi single'ınızdaki Like şarkısını kendisiyle bağdaştırabildiğini söyledi. Bu şarkı nasıl oluştu?

Jin: Like üyelerin single'ımızda özellikle sevdiği bir parça. Çıkış şarkımız kadar çok seviyoruz. Eğer çıkış şarkımız, dinamik ve güçlü bir şarkıysa; Like BTS'nin şirin çekiciliğini gösteren bir şarkı. İnsanların kendileriyle bağdaştırabilecekleri bir konu ararken Facebooktaki Like/Beğen aklımıza geldi. Eski sevgilisinin facebooktaki paylaşımını beğenip beğenmemek konusunda tereddüt eden herkesin bu şarkıda kendini göreceğini düşünüyorum.


-Grubun imajı hip hop; ama gerçek hayatta en çok hangi üyenin aegyosu var?

Jungkook: Ben grubun maknaesiyim (en küçük); ama en çok Jimin hyungun aegyosu var. Ve SUGA hyungun hiç aegyosu yok; ama o çok muzip/afacan. Şakalaşmayı çok sever.


Jimin: Ben Jungkook'tan iki yaş büyüğüm; ama gariptir ki Jungkook bir maknaenin aksine çok cool. Ben de özellikle şirinlik yapmıyorum; sanırım çok kolay güldüğüm için (en çok aegyoya ben sahibim).





Sizce bireysel çekiciliğiniz nedir?


SUGA: Benim gözlerimle gülmem (eye smile). Bir de sahnedeki imajımla sahne dışındaki imajımın tamamen farklı olduğu gerçeği. Bu farklılığın insanları etkileyeceğini düşünüyorum.


Jimin: Karın kaslarım ve gülüşüm. Benim gözlerimle gülmemin SUGA hyung'unkinden farklı bir çekiciliği olduğunu düşünüyorum. Ayrıca beni sahnedeyken büyük ihtimalle görmüşsünüzdür, karın kaslarım var. Son günlerde (yoğun) programımız yüzünden eskisi kadar egzersiz yapamıyorum, bu yüzden karın kaslarım eriyecek diye hep endişeleniyorum...


V: Ben yüzümle konuşuyorum!! Bunu albüm fotoğraflarını çekerken ve sahnedeyken fark ettim. Ama yüz ifadelerim çok değişiyor. Hayranların beni çektikleri fotoğraflarına bakınca ben bile şaşırıyorum.


Rap Monster: Bu güçlü bir yön değil ama... ben bir şeyleri kolayca kırıyorum. Bu yüzden üyeler bana 'yok edici/yıkıcı' diyorlar. Garip bir şekilde dokunduğum her şeyi kırıyorum.


Jin: Yemek yapmayı seviyorum. Ama sadece bu, sadece seviyorum. İyi yemek yapamıyorum. Konu yemek yapmak olunca, inişlerim ve çıkışlarım var. İyi günlerde yemeğin tadı iyi oluyor; ama kötü günlerde yemeğin tadı kötü oluyor.


J-HOPE: Bence gerçekten çok pozitif olmam benim güçlü özelliğim.


Jungkook: Benim çekiciliğim... Gerçekten henüz bilmiyorum. Ama hyunglarım her şeyde iyi olduğumu söylüyor; rap yapmada, şarkı söylemede ve dans etmede.


Kaynak/Source: @mwave 1 & 2 
Tükçe Çeviri: Golden_v@BTSTurkey

Yorumlar