Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [22.07.13] - CUVISM Dergisi BANGTAN Röportajı ~3. Bölüm~

Tüm Bölümler

- 팔도강산(Satoori Rap)'in sözleri şiveli. Üyelerin farklı yerlerden geldiği için bu fikrin ortaya çıktığını tahmin ediyorum?

Suga: 2010'da "Hit It" adında bir rap seçmeleri sayesinden (şirkete) seçildim. 2011'de aynı seçmelerden bir Bangtan üyesini daha seçme planları vardı. "팔도강산" seçmeleri desteklemek için yapıldı. Yerel bir seçme olduğundan, ben Gyeongsan-do şivesini kullandım, J-Hope Jeolla-do şivesini ve Rap Monster da standart Korece ile rap yaptı. Birçok kişi bunu sevmiş gibi görünüyor.


-Bütün üyelerin şarkı sözü yazıp birlikte şarkı bestelediğini duydum. Her birinizin yapmak istediği müzik tarzı ne?


Rap Monster: Temelim gibi hip-hop yapmak istiyorum. Hip-hop'un diğer müzik türleri içinde kolayca akıp gitmesi gerçeğini seviyorum. Bu yüzden temele hiphop'ı alıp, diğer müzik tiplerini de denemekle ilgileniyorum.


Suga: Hikayelerimizi anlatan müzikler yapmak istiyorum. 10'lu ve 20'li insanları amaçlayan müzik bugünlerde yok oluyor. Bir idolün rolünün mesaj vermek olduğuna inanıyorum bu yüzden insanların ilgileneceği tarzda bir müzik yapmak istiyorum.

- Şarkıcı olmak hayalinizi etkileyen kişiler ya da rol modeliniz var mı?


Jin: Big Bang’dan T.O.P sunbaenim. Onun iyi bir idol ve aktör olduğu kadar iyi bir de model olduğunu düşünüyorum. 

Jungkook: G-Dragon sunbaenim. Batılı artistlerden ise, Justin Bieber'i beğeniyorum. Sesi çok iyi. Sesinin tonunu çok ilgi çekici buluyorum.

J-Hope: Hala underground promosyonları yapan, Beenzino sunbaenim. Batılı artistlerden ise, A$AP Rocky benim rol modelim. Onu ilgi çekici buluyorum çünkü beni sadece müziğiyle etkilemiyor, moda stili de iyi.

Suga: Stony Skunk’ın “Ragga Muffin"inini ve Epik High’ın “Fly" şarkısını dinledikten sonra müziğe başladım. Küçükken (10'lu yaşlarda) bu iki artistin de müziği bana çok şey ifade ediyordu. Ayrıca T.I. ve Kanye West'den de çok fazla etkileniyorum. Onları gerçekten çok beğeniyorum.

Jimin: BigBang'den Taeyang sunabaenim'i ve Chirs Brown'ı idolüm kabul ediyorum. İkisinin de performansları ve sesleri harika ve ben onlar gibi olmak istiyorum.

Rap Monster: Rap yaparken NAS'den çok fazla etkileniyorum. 2 yıl önce Kanye West'ten çok etkilendim. Kanye West'i bir simge olarak düşünüyorum. Steve Jobs da modada ve bir yazar olarak çok önemli biriydi. Kanye West gibi, trendler yaratan biri olmak istiyorum. 

V: The Weeknd benim rol modelim. Sadece etkileyici bir sesi yok, ayrıca ritim ve alaycılık hissi de veriyor ve güncel.



- Geleceğe dair planlarınız ve hedefleriniz neler?

Rap Monster: Birçok röportajımızda sonuna kadar hayatta kalacağımızı söyledik. Eğer rookie ödülünü alırsak, bu hayatta kaldığımızın bir işareti olacak ve bu sene içerisinde çıkış yapan diğer gruplardan bizi ayıracak, bu yüzden rookie ödülünü almayı umuyoruz. Ayrıca, bunu sadece bir rookie olarak alabilirsiniz bu yüzden de çok önemli. Birçok çaylak, rookie ödülünü kazanmayı umut eder.


Suga: Sonuç olarak, herkesin hoşlanacağı bir müzik yapmak istiyoruz. 




Bangtan'ın taze 7 erkeği ve onların yaşam tarzı.

-Normalde neler yaparsınız? 

Hepsi: Hiçbir şey yapmıyoruz.(gülüşemler) 


Suga: Sabahları yayın stüdyosuna gidiyoruz, performans, geri geliş ve pratik ve gece boyunca şarkı yapıyoruz. İşte tüm yaptığımız bu; bu size söyleyecek daha başka şeyler yaptırma isteği uyandırıyor bende. (gülüşmeler)

Rap Monster: Herkesin cevabı aynı olacaktır (gülüşmeler). Bunun sebebi hırslı olmamız ve çok fazla şey denememiz. Çıkışımızdan sonra, şirket çalışanları bize "Geçen 2-3 yıl boyunca ölü olduğunuzu/acı çektiğinizi düşünün. O zaman bir şeyler başaracaksınız" dediler. Bu yüzden gözlerimizi kapatmayı deniyor ve sadece pratiklere ve çalışmaya odaklanıyoruz.

Suga: Yayın stüdyolarında programımızın olduğu günler, genelde 2-3 saat pratik yapıyoruz. Ekstra zamanımız olursa, vokalden sorumlu üyeler vokal dersleri alıyor. Diğer zamanlarda bir araya geliyor ve şarkı konuları düşünüyoruz.



-Bangtan'ın sosyal ağlarını takip ettim; çok aktif gibi görünüyorsunuz. 


Rap Monster: Oralarda çok aktifiz çünkü hayranlarımızla iletişim kurmayı çok istiyoruz. Yaklaşmanın ve onlarla yakınlaşmanın zor olduğu idoller gibi görünmek istemiyoruz. Hayranlarımızın bizim de bazen dinlediğimiz müzikleri dinlemelerini ve günlük yaşamda neler yaptığımızı bilmelerini istiyoruz. Çıkış yapmadan önce bile aktif olmamızın sebebi bu işte ve aktif olmaya devam etmeyi düşünüyoruz.


Suga: Saçma sapan fotoğraflarımızı paylaşıyoruz ve bazen stüdyomuzdaki nesnelere garip pozlar verdirerek onların fotoğrafını çekip paylaşıyoruzEkipmanları seviyorum bu yüzden bazen yazılar (*review) yazıyorum. (Ç/N: Blogda yazdığı review yazılarından bahsediyor) Bence insanlar bizim fotoğraflarımızı gördüğünde "Bu çocuklar da kim?" diye düşünüyorlardır. (gülüşmeler)
Üyelerin fotoğraflarının ön izlemesini yüklüyorum ve idol olmadığımız hissini veriyorum. İnsanlar bunları enteresan buluyor gibi görünüyor. İşte hayranlarla iletişime geçmeyi bu kadar çok istiyorum. 






Eng Trans: Christie@bts_trans
TR Trans: BTSTurkey

Yorumlar