Duyuru

Hoş Geldin ARMY

Bildirim
Ekip alımları devam etmektedir.

- [22.07.13] - CUVISM Dergisi BANGTAN Röportajı ~2. Bölüm~

Tüm Bölümler
-J-Hope’un NEURON sokak dans takımından olduğunu duydum.

J-HOPE: Sokak dans takımımla underground günlerimde birçok kez popping dansı yaptım. Poppingde, Boogaloos denilen başka bir alt tür var ve ben en çok bu türü yaptım. Bu zaman diliminde çok fazla performans sergiledim ve ödül kazandım. Rap Monster underground rap yaptı; bense dans ettim.


-Eskiden yaptığınız bu çalışmalar Bangtan ile şu anda yaptığın çalışmalara yardım etmiş olmalı.

J-HOPE: Evet. Tabii ki, çok yardımı oldu. “We Are Bulletproof Pt.2"ın dans aralarındaki koreografimizi kendimiz yaptık. Herkes kendi dans koreografisini hazırladı. Üyelerin danstaki eksikliklerini gidermek için çok çalışıyorum.

Rap Monster: Eğitimdeyken gece pratik yaparken, J-Hope bizim öğretmenimiz olurdu ve bize temel popping hareketleri öğretirdi. O dansı güçlü olan biri. (Gülüşmeler)

-Jimin ve V seçmelerden sonra Big Hit’e kabul edildiler; seçmeleriniz nasıldı, hatırlıyor musunuz?

Jimin: Tabii ki. Bu benim hayatımdaki ilk seçmelere katılışımdı bu yüzden kapıyı açarken ellerim titriyordu hem de çok. Ayrıca şarkı söylerken sesimin çatallaştığını da hatırlıyorum. Fakat dansa çok küçük yaşta başladığım için, rahatça dans ettiğimi hatırlıyorum.


-Hangi şarkıyı söyledin?

Rap Monster: Bu benim de ilk defa duyduğum bir olay.

Jimin: Hayır, değil. Bundan, daha önce sana bahsetmiştim (gülüşmeler). “I Have a Lover”ı söyledim (gülüşmeler). O güne kadar nasıl şarkı söylenilir hiç öğrenmedim bu yüzden gerçekten hangi şarkıyı seçeceğimi bilmiyordum.

Rap Monster: Bu yüzden seçtiği şarkı orta okul öğrencilerinin karaokede en çok söylediği şarkı; “I Have a Lover” (gülüşmeler).

-V, peki sen ne söyledin?

V: Ailemden izin almadığım için seçmelere gizlice katılmak gibi bir düşüncem yoktu. Sadece akademinin etrafına bakınacaktım. Etrafa bakarken bir kordinatör nunaya denk geldim. Bana seçmelere girmemi söyledi, ailemi aradı, izin aldı ve böylece seçmelere girdim. Sonradan kontrol ettiğimde, ben seçmeleri geçenler arasındaki Daegu’lu tek kişiydim. Bu ani bir seçmeydi fakat “Evet. Hadi yapalım!” diye düşünmüştüm ve hiç gergin değildim. (Gülüşmeler)


-Jungkook, senin Superstar K3 seçmelerindeyken şirkete alındığını duydum.

JungKook: 7.sınıftayken, G-Dragon Sunbaenimin şarkılarını dinledikten sonra şarkıcı olmak istedim. Sonra 8. Sınıfta, Superstar K3 seçmelerinden ayrıldım ve Big Hit tarafından seçildim. Böylece Bangtan’ın bir parçası oldum.


-Şirkete alındıktan sonra Superstar K’e devam edememiş olmalısın.

JungKook: Elenmiştim zaten (gülüşmeler) Seçmeleri geçseydim bile, BigHit’i seçerdim.

Üyeler: Oooh~

Rap Monster: Evet, daha faza şey söyleyemezsin. Artık çıkışını yaptın (gülüşmeler).

-Hip-hop idolü olmanızın yanı sıra bize grup olarak özelliğinizden bahsedin.

Rap Monster: Bence şarkıların yapımında rol almamız ve şarkı sözlerimizi kendimiz yazmamız, bizim çok büyük bir özelliğimiz. Diğer bir özelliğimiz ise ben hariç herkesin son derece tatlı, genç ve erkeksi olması (gülüşmeler). Fakat dış görünüşümüzün aksine, sert bir imajımız var ve toplumun baskılarına direnmeliyiz mesajımız benzersiz. Müziğimiz de görselimiz de çok koyu. Bence bu noktalar bayanların çok hoşuna gidiyor. Başka büyük bir özelliğimiz ise hip-hop. Hip-hop'a önem veren bir grup olduğumuzu düşünüyorum.

-“No More Dream”in sözleri çok ilginç. Çoğunlukla “Hayaller”den bahsediyor- Bangtan’ın hedeflediği nasıl bir müzik?

Suga: Hip-hop ile - ve tabii diğer müzik türleri ile de - 10'lu ve 20'li yaşlarındaki insanlara hitap eden müzik yapmak istiyoruz.


-Siz de şarkı sözü yazıyorsunuz. Nereden ilham alıyorsunuz?

J-HOPE: Günlük yaşamımızdan alıyoruz bence. Buradayken bile yazabileceğimiz çok şey var, pratik yaparken ve yemek yerken de bol bol ilham alıyoruz. Ufak şeyleri yazma eğilimindeyiz. "좋아요" (Like/Beğen) adlı bir şarkımız var ve bu eski kız arkadaşının güncellemelerini kontrol eden ve “Beğen” tuşuna basmak konusunda havalı gibi davranan biri hakkında. Bu şarkı gibi, ufak şeyler hakkında şarkı sözü yazıyoruz.

Suga: Duruma bağlı olarak, normalde görmezden geldiğimiz bir obje büyük bir ilham kaynağı olabilir. Bazen rastgele bir şeyden de ilham alabiliyoruz. "좋아요" ve "No More Dream" “Bu konuyla ilgili şarkı sözü yazarsak nasıl olur?" diye düşünerek yazdığımız şarkılar.

Eng Trans: Christie@bts_trans
TR Trans: BTSTurkey

Yorumlar